Vandrande pinnar eller något annat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
9
Degus:
Finns det någon typ av vandrande pinne eller liknande, som äter lite vad som helst? Jag har en förkärlek för vivarium med diverse olika insekter/kräftdjur/maskar som lever ihop med diverse olika växter. Slänger in blandade grön, de växer upp, blir uppätna eller så klipper jag ner dem lite, nya frön osv. Lägger också in kompletterande mat, som kan behövas. 

Så en pinne som kan gilla de förhållandena eller om ni har förslag på något annat 

301
150
SunshineGeckos:
Ska det vara något som äter växter just?
En bönsyrsa kanske skulle funka men dom äter ju insekter.
Men dom är rätt roliga att titta på ändå. ;)

55
9
Degus:
SunshineGeckos skrev:
Ska det vara något som äter växter just?
En bönsyrsa kanske skulle funka men dom äter ju insekter.
Men dom är rätt roliga att titta på ändå. ;)

Tanken var att de ska äta växter så att det blir ett litet ekosystem.

Bönsyrsor är riktigt coola, men kan man ha dem med andra djur eller blir de galna och äter upp allt och dör frosseridöden?

301
150
SunshineGeckos:
Degus skrev:

Tanken var att de ska äta växter så att det blir ett litet ekosystem.

Bönsyrsor är riktigt coola, men kan man ha dem med andra djur eller blir de galna och äter upp allt och dör frosseridöden?


Aha okej.
Det finns risk att bönsyrsor  äter upp andra djur så det är bäst att ha dom ensamma.

7
2
Roach88:
nåra av dom kan se skulle var något för dig gråsuggor och mask ,tusenfotingar, snigar , Rosenskalbaggen,Vampyrkrabba (Geosesarma sp)

5099
3873
Tropfrog:
Att skapa ett levande ekosystem med växtätare är en mycket svår uppgift. Om inte terrariet är extremt stort med mycket växtlighet så kommer växtätarna att äta rent allt som går att äta. Ett alternativ är förstås att försöka att identifiera växter de inte rör och låta dem var huvuddelen av växtligheten och då fylla på med jämna mellanrum av de växter som de faktiskt äter.

Gråsuggor är ju bra, de flesta arterna ger sig inte på levande och friska växter om annat erbjuds.

Mvh
Magnus 

55
9
Degus:
Tropfrog skrev:
Att skapa ett levande ekosystem med växtätare är en mycket svår uppgift. Om inte terrariet är extremt stort med mycket växtlighet så kommer växtätarna att äta rent allt som går att äta. Ett alternativ är förstås att försöka att identifiera växter de inte rör och låta dem var huvuddelen av växtligheten och då fylla på med jämna mellanrum av de växter som de faktiskt äter.

Gråsuggor är ju bra, de flesta arterna ger sig inte på levande och friska växter om annat erbjuds.

Mvh
Magnus 

 Jag tänker att det vore kul om de åt upp växterna, så att man får så nya eller sätta in nya. 
Jag har snäckor, mask och gråsuggor i ett terrarium, där slänger jag in blandade frön då och då. De växer upp, äts, bryts ner och så går det runt så. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild