hur varmt ska dubia ha

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
6
sittingduck:
hej funderar på att börja odla dubia. har googlat en del och fattat att det går fortare om det är varmare. men vad är varmare?? kan man odla i garaget där det är 10 grader men det går långsamt? gissar att det bör vara typ 20 minst.

OCH sen den mest diskuterade frågan hemma just nu. om dom smiter har jag ett jätte problem då??

10
8
Cosmic_Calico:
Mina förökar sig bra i vanlig rumstemperatur men idealiskt ska vara runt 25 grader. Om du ska ha dom i garaget behöver du något som värmer upp, så som en värmematta, då 10 grader är alldeles för kallt och i längden kommer nog en koloni långsamt dö ut. 

Jag har tappat någon enstaka dubia på golvet som smitit och har alltid hittat dom döda under någon möbel efter ett tag. Har du inte massor med matrester på golvet finns ju inget att äta och även om flera smiter ut så lär inget hända förutom att du sedan hittar döda dubias. Det ska nog till att du har ett hus med mycket sprickor och springor vid golvhöjd, oerhört varmt, tappar mycket mat eller växtdelar på golvet för att de ens ska ha en chans att överleva.  

28
6
sittingduck:
Cosmic_Calico skrev:
Mina förökar sig bra i vanlig rumstemperatur men idealiskt ska vara runt 25 grader. Om du ska ha dom i garaget behöver du något som värmer upp, så som en värmematta, då 10 grader är alldeles för kallt och i längden kommer nog en koloni långsamt dö ut. 

Jag har tappat någon enstaka dubia på golvet som smitit och har alltid hittat dom döda under någon möbel efter ett tag. Har du inte massor med matrester på golvet finns ju inget att äta och även om flera smiter ut så lär inget hända förutom att du sedan hittar döda dubias. Det ska nog till att du har ett hus med mycket sprickor och springor vid golvhöjd, oerhört varmt, tappar mycket mat eller växtdelar på golvet för att de ens ska ha en chans att överleva.  
   


nog för att det ligger lite gamla popcorn o chips smulor här o där men det är ju inte högvis.. låter som om garaget är ur planen blir ju inte varmt där ens på sommaren .det kändes ju bra efter som det är en bit i från huset. lite nervig att odla kakkisar innomhus. hmmm får kolla på rymnings säkra lådor typ kassaskåp. 

10
8
Cosmic_Calico:
sittingduck skrev:
   


nog för att det ligger lite gamla popcorn o chips smulor här o där men det är ju inte högvis.. låter som om garaget är ur planen blir ju inte varmt där ens på sommaren .det kändes ju bra efter som det är en bit i från huset. lite nervig att odla kakkisar innomhus. hmmm får kolla på rymnings säkra lådor typ kassaskåp. 



Jag har dom i en plastlåda med lock som man kan klicka fast från Clas Ohlson, skar bort en bit i mitten och limmade dit ett finmaskigt nät för ventilation, lådan har jag i en djup byrålåda. De är ganska dåliga på att klättra så ingen har någonsin rymt för mig om det inte är jag som klantat mig och tappat. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild