Botten Substrat till dvärgskäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

20
1
BOB_EN_GECKO:
Jag skulle vilja skaffa en dvärgskäggagam och undrar vilket botten substrat man ska ha och om någon skulle kunna länka några förslag på substrat och substrat blandningar.

5099
3873
Tropfrog:
Har du läst detta ypperliga skötselråd?:

www.terrariedjur.se/caresheet/lizards/p_henrylawsoni

Mvh
Magnus 

20
1
BOB_EN_GECKO:
ja jag har läst skötselråden men jag undrar vilket sand och vilket jord man ska andvända.


Mvh
Albin

663
344
Johnexotics:
NATURELL torv funka använda. 

20
1
BOB_EN_GECKO:
Okej tack skulle du kunna länka vart man kan köpa naturell torv

663
344
Johnexotics:
Finns många företag som säljer det. Jag har använt detta innan www.bauhaus.se/weibull-torv-naturell-150l

302
254
Bowery:
www.granngarden.se/naturtorv-hasselfors-solmull-150-l

5099
3873
Tropfrog:
Alla handelsträdgårdar och större byggvaruhus har naturell torv. Det används flitigt bland trädgårsfolk. Det är bara åka till ditt närmaste alternativ och fråga. Det står olika varumärken på påsarna, men är i princip samma sak. Personalen i butiken kan visa vad de har och var det står. När du ändå handlar det så brukar det finnas antingen sandlådesand och sättsand på samma ställen. Till ett normalstort terrarium borde det gå loss på ca 100 kr för allt du behöver.

Mvh
Magnus 

20
1
BOB_EN_GECKO:
Tack för alla svar nu vet jag men jag har en till fråga: Hur ofta ska man byta substratet/städa i terrariet?

5099
3873
Tropfrog:
Jag skulle säga daglig spot rengöring och byte av substrat vid behov. Känns onödigt att ha fasta intervaller.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild