var/när kan man hitta dessa 3 ormarter?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
1
Nine_en:

Hej! 

Jag har aldrig haft orm/reptil i hela mitt liv men har de senaste året varit mycket intresserad. Problemet är att jag är en minderåring norrläning, dvs inga uppfödare inom en dags bilresa :)

Som tur är kommer jag kunna ta tåget ner till söder frammåt sommaren. Då undrar jag var jag kan hitta dessa ormarter:


rosenboa - lichanura trivirgata

pueblan mjölksnok - Lampropeltis triangulum campbelli

majsorm



Undrar mest var/när jag kan hitta dem. Vilka mässor, butiker och uppfödare etc. Så jag vet vad som kommer finnas då jag förmodligen kommer försöka boka och planera så långt i förväg som möjligt.

tacksam för svar!

mvh



488
202
David:
Det är ju inga ovanliga ormarter. Jag har 10 st campbelli-ägg i kläckaren. 

302
254
Bowery:
Twist3done här på TD har både lichanura trivirgata samt campbelli, cornsnakes86 har fina majsormar.

11
1
Nine_en:
Tack så mycket! Då är det bara att läsa på som en galning

209
109
Norrby89:
Tänk bara på att om nu ormar är svårt att få tag på i närheten så kan du även få samma problem med foder. Så se till att ha en lösning på hur du införskaffar foder innan bara =) 

11
1
Nine_en:
Jo, maten är ju minst sagt viktig. Jag har turen att bo nära en akvariebutik som säljer möss i alla storlekar. Har även kollat på online butiker ifall den lokala butiken skulle sluta sälja 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild