Äldre reeves kärrsköldpaddor...?? Livslängd?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

352
269
Animallover_1984:
Hej alla sköldisfrälsta! 

Har ni några äldre reeves och hur gamla i så fall? 

Började undra kring livslängd och har försökt söka runt, men oftast står det bara typ. 15-20+ och till saken hör att min älskade lilla dam, Balthazar(a) "Zara" är rätt till åren kommen... 

Jag tog över henne (omplacering) 2004 och då var hon någonstans mellan 3 och 5-6 år (tyvärr vet jag inte exakt eftersom datorn som de uppgifterna fanns på kraschade totalt = det försvann för en massa år sedan). 

Så min undran är därför om min raring med sina 21-24 år...är rejält gammal eller har fler/många år kvar?

Någon som har någon aning? Någon som har en äldre reeves än min? 

/Animallover_1984

7
2
alex:
Hon har säkert många år kvar!

Jag har en Reeves gubbe "Backman" som jag fick 1985.

Han var vuxen, jag var 6 år gammal, han var mitt första djur, men inte det sista.
Man ser att han drar på åren, vet inte exakt hur gammal han är men tippar 40-45

Låter lite som att jag pratar om mig själv hehe..

352
269
Animallover_1984:
alex skrev:
Hon har säkert många år kvar!

Jag har en Reeves gubbe "Backman" som jag fick 1985.

Han var vuxen, jag var 6 år gammal, han var mitt första djur, men inte det sista.
Man ser att han drar på åren, vet inte exakt hur gammal han är men tippar 40-45

Låter lite som att jag pratar om mig själv hehe..



Oj, det var inte dåligt. Då kanske jag får behålla henne ett tag framöver då :-) Sköldpaddor var mina första djur också (två rödörade som tyvärr "vandrat över regnbågsbron" för länge sedan) det var 1986 och jag var två år...och på den vägen är det, det har minst sagt blivit fler djur genom åren, haha.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild