Har snart ett ledigt terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
5
Sinta:
Har snart ett ledigt terrarium på 170x60x60, och jag undrar vilken orm skulle passa in där! Har tänkt lite på BCI Hane kanske men har svårt att hitta stora byten i uppland/Stockholm än så länge. Några tips? Ödlor går så länge dem inte äter insekter 

209
109
Norrby89:
Sinta skrev:
Har snart ett ledigt terrarium på 170x60x60, och jag undrar vilken orm skulle passa in där! Har tänkt lite på BCI Hane kanske men har svårt att hitta stora byten i uppland/Stockholm än så länge. Några tips? Ödlor går så länge dem inte äter insekter 


bomben6 brukar väll ha? såg visserligen att han inte längre har sin annons uppe. Annars är det väll inte så svårt att köpa från skåne och bara ha lite framförhållning då dom ändå åker upp till mässorna några gånger per år =) 

skulle själv slå ett slag för just BCI alternativt annan mindre lokalitets boa om du vill slippa eventuellt behöva byta ut terrariet i framtiden =)

26
5
Sinta:
Norrby89 skrev:


bomben6 brukar väll ha? såg visserligen att han inte längre har sin annons uppe. Annars är det väll inte så svårt att köpa från skåne och bara ha lite framförhållning då dom ändå åker upp till mässorna några gånger per år =) 

skulle själv slå ett slag för just BCI alternativt annan mindre lokalitets boa om du vill slippa eventuellt behöva byta ut terrariet i framtiden =)

Skulle helst slippa byta ut men BCI är ju härliga allt

209
109
Norrby89:
Sinta skrev:

Skulle helst slippa byta ut men BCI är ju härliga allt


Ja eller BC överlag, finns juuh även lokaliteter som sällan blir mer än 1,5-max 2 meter som hade passat perfekt. Och med dom borde inte foder vara något större problem. i absolut största fall så får man köpa från skåne på stockholm expo som är tre gånger per år. Blir även billigare i längden jämfört med att köpa från lokala butiker om nu inte bomben6 fortfarande säljer foder.

488
202
David:
Sinta skrev:
Har snart ett ledigt terrarium på 170x60x60, och jag undrar vilken orm skulle passa in där! Har tänkt lite på BCI Hane kanske men har svårt att hitta stora byten i uppland/Stockholm än så länge. Några tips? Ödlor går så länge dem inte äter insekter 


170x60x60 är ju en bra storlek:). Finns ju mycket kul man kan ha där, men är det bci du vill ha så ska du ju såklart satsa på det. Lägg lite energi på att hitta nån som säljer foder i den storlek dy behöver. Måste ju finnas att få tag i, är ju inget ovanligt med ormar i den storleken. 

302
254
Bowery:
Dabbagam är väl ödla du skulle kunna ha, storleken på burken borde funka så länge du inte har en rekordstor agam:)

I ormväg hade jag lätt satsat på GTP (Grön trädpyton). Suveränt vacker med massor av lokaliteter att välja mellan. Även större varianter av snokar funkar ju, likaså mindre lokaliteter utav BCI som nämns här :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild