Terrariegrejer från Amazon?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

132
15
Jenna91:
Någon som köpt terrariegrejer från Amazon? Tänker främst på teknik. Värmematta, termostat m.m.

Håller på att köpa på mig billiga saker som jag behöver till ödlan, och såg att det finns mycket grejer på Amazon. Men är det en bra idé att köpa därifrån?

39
25
Firegecko:
Kolla om det är något känt märke eller om det verkar lite B

5061
3826
Tropfrog:
Jag föredrar att köpa grejor från företag som har kunskap om grejorna de säljer och personal som får gå på toaletten utan löneavdrag :)

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
71
37
Kenneth58:
Handlar ofta på Amazon, i stort sett bara Exo terra, är bra priser iregel, allt är inte billigt, 
Jag inreder terrarium till andra, 

167
162
Imori:
Köpte tre Arcadia 15W Jungle Dawn LED-ramper för 176.83:- styck när amazon.se precis startade upp. Förstår inte hur de fick ihop det ekonomiskt dock, nu går de väl loss på minst 500:-/st tror jag. Oavsett väldigt bra grejer.
Annars håller jag mig till svenska ÅF så långt det går.

Medlem i SHF
61
85
Fafnerian:
Imori skrev:
Köpte tre Arcadia 15W Jungle Dawn LED-ramper för 176.83:- styck när amazon.se precis startade upp. Förstår inte hur de fick ihop det ekonomiskt dock, nu går de väl loss på minst 500:-/st tror jag. Oavsett väldigt bra grejer.
Annars håller jag mig till svenska ÅF så långt det går.


Vad är ÅF?

39
40
FreakyGeckos:
Fafnerian skrev:


Vad är ÅF?

Återförsäljare

209
109
Norrby89:
Jenna91 skrev:
Någon som köpt terrariegrejer från Amazon? Tänker främst på teknik. Värmematta, termostat m.m.

Håller på att köpa på mig billiga saker som jag behöver till ödlan, och såg att det finns mycket grejer på Amazon. Men är det en bra idé att köpa därifrån?


Asså problemet med amazon är precis som med cdon att man behöver va noga med vilken butik/säljare man köper från ibland. Har beställt en del saker (mest lite mer avancerad billigare teknik) är mer eller mindre samma sak som att handla grejer på ebay. Sen beror det helt på vad det är såklart, köper du värmematta eller någon lampa så skulle jag hålla mig borta från noname produkter.

Men vissa saker kan man fynda, tror de va dom som gjorde att jag totalt tappa respekten för habistat då jag insåg att dom är ett företag som bara rebrandar produkter och sen säljer dom dyrt. 

488
202
David:
Norrby89 skrev:


Asså problemet med amazon är precis som med cdon att man behöver va noga med vilken butik/säljare man köper från ibland. Har beställt en del saker (mest lite mer avancerad billigare teknik) är mer eller mindre samma sak som att handla grejer på ebay. Sen beror det helt på vad det är såklart, köper du värmematta eller någon lampa så skulle jag hålla mig borta från noname produkter.

Men vissa saker kan man fynda, tror de va dom som gjorde att jag totalt tappa respekten för habistat då jag insåg att dom är ett företag som bara rebrandar produkter och sen säljer dom dyrt. 


Vilket märke rebrandar habistat? 

209
109
Norrby89:

David skrev:


Vilket märke rebrandar habistat? 


handlar inte om att dom rebrandar ett märke utan snarare att deras HabiStat Digital Dimming Thermostat är förmodligen en OEM produkt där dom köper in den "ren" och sätter deras märkning på den. Hela grejen va att jag köpte en begagnad och sparade in några hundralappar och sedan hittade den helt ny för 300kr.

 

www.hembryggeriet.se/brewly-tc-320-digital-universaltermostat?gclid=Cj0KCQiAr5iQBhCsARIsAPcwROMlVDHzd-JlzH654JQ9YFlXL-kPri1VjUmqA15p6oRKRji1VXn75CwaAhFhEALw_wcB

 

Exakt samma produkt fast med andra klistermärken på och halva priset.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild