Vad är det i mina syrsor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Emmahast:


Upptäckte att påsen med frystorkade syrsor knakade lite konstigt och rörde sig, började kika runt och såg att jag hade fått med annat än bara frystorkade syrsor hem. Har dock ingen aning om vad detta kan vara, men nån här har det säkert! De äter förövrigt upp syrsorna...för att förtydliga så ser det ur som små randiga larver som krypet likt mjölmaskar.

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

Emmahast skrev:


Upptäckte att påsen med frystorkade syrsor knakade lite konstigt och rörde sig, började kika runt och såg att jag hade fått med annat än bara frystorkade syrsor hem. Har dock ingen aning om vad detta kan vara, men nån här har det säkert! De äter förövrigt upp syrsorna...för att förtydliga så ser det ur som små randiga larver som krypet likt mjölmaskar.


 

Svårt att se på bilden. ta ut en och ta ett nytt kort ? Ser ut som den har hår på sig och min första tanke var att den liknade pälsängrar. 


2
1
Emmahast:
Ja jag var inne pch kikade lite på de med, men äter de kött? Maskarna i påsen har ju krubbat redigt på syrsorna. 

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

Emmahast skrev:
Ja jag var inne pch kikade lite på de med, men äter de kött? Maskarna i påsen har ju krubbat redigt på syrsorna. 


rodceder.se/info/palsangrar/   


 verkar finnas lite olika att välja mellan. 

 

Fläskängern eller vanlig fläskbagge (Dermestes lardarius) är en skalbagge som tillhör familjen ängrar (Dermestidae).

Den anträffas relativt ofta i skafferier, där såväl larverna som de fullbildade djuren lever av fläsk, torrt kött och liknande, men är även skadlig för skinn, pälsverk och uppstoppade djur. Den fullbildade skalbaggen är svart, främre delen av skalvingarna askgrå med tre svarta prickar på varje vinge. Längden ligger vid omkring 8 millimeter. Larven har brun rygg med långa bruna hår och vit buk.




Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

Nu blev det inte riktigt rätt med länken.  Tryck på Pälsänger  och sedan kommer det stå . 

 

Pälsänger
För mer information läs vår guide om pälsängrar och fläskänger . Där kan du läsa mer om dom. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild