Flugor /maggots.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1226
464
leedragon:
Har någon köpt maggots för att kläcka till flugor, på sportfiskbutik? Jag kikar runt och de säljs i röda eller vita varianter. Min rädsla här är att de har blivit färgade för att funka bättre som bete och då ska djuren man mäta flugorna med få i sig det färgämne. I övrigt har jag bara handlat flugor förut från folk som säljer de som reptilfoder så jag är osäker hur det funkar med de från sportfiskbutiker. 

5061
3826
Tropfrog:
De vita är larver och de röda är puppor. När jag köpte sist så var de röda gratis. Det är bara vita som nått bäst före datumet.

Skall du kläcka för att mata med flugor så vill du ha puppor. Kortare tid att kläcka. Men betala inte fullpris. Inga sportfiskare vill ha dem.

Mvh
Magnus 

111
116
aldabrachelys:
Säljs ibland maggot som är rödfärgade i fiskebutiker. 
Tror det är karamellfärg. 

5061
3826
Tropfrog:
Hmm. Jag söker som en tok, men hittar inget om rödfärgade maggots. Däremot så är det röd/vit maggots de flesta online fiskebutiker säljer. Det läser jag som en friskrivning från att de förpuppas på vägen.

Varför skulle man vilja rödfärga en larv som ändå blir röd av sig själv inom några dagar?

Oavsett vad. Köp röd/vita online så kan du vara hyfsat säker på att de inte färgats.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

Tropfrog skrev:
Hmm. Jag söker som en tok, men hittar inget om rödfärgade maggots. Däremot så är det röd/vit maggots de flesta online fiskebutiker säljer. Det läser jag som en friskrivning från att de förpuppas på vägen.

Varför skulle man vilja rödfärga en larv som ändå blir röd av sig själv inom några dagar?

Oavsett vad. Köp röd/vita online så kan du vara hyfsat säker på att de inte färgats.

Mvh
Magnus 

 

Röda och vita maggots. Dom blir röda på grund av nå färgämne  dom äter. Och den röda färgen kan locka till sig fisken bättre ibland än om dom bara var vita.


5061
3826
Tropfrog:
Det var det värsta! Fullständigt onödig produkt! Fanns inte när jag var ung och aktiv fiskare. Köp vita för säkerhets skull.

Mvh
Magnus 

1226
464
leedragon:
Da_wall skrev:

 

 

Röda och vita maggots. Dom blir röda på grund av nå färgämne  dom äter. Och den röda färgen kan locka till sig fisken bättre ibland än om dom bara var vita.

 


Ohh tack så mycket.

Då är de vista som ska köpas. då slipper man mata djuren med färgämne när de käkar flugorna.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild