UVB

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

26
5
Sinta:
Ok jag använder en arcadia D3 Basking Lamp Generation 2 UVB - 160 W som sol-lampa åt min ryss, behövs då extra uvb? 

Medlem i DHF
71
107
hansh:
Omöjligt att svara på om du inte mätt upp lampan med en solarmeter6.5. Både MV lampor såväl som HID har en tendens att variera en hel del samt tappa uvb fortare än man kan önska. Det går att parrera genom att justera höjden på laman om man kan mäta själv, men har man ingen egen mätare rekommenderar jag t5ho uvrör av ett bra europeiskt märke och en halogenvärmelampa till solplatsen då den går att ha på en dimmande termostat.

26
5
Sinta:
hansh skrev:
Omöjligt att svara på om du inte mätt upp lampan med en solarmeter6.5. Både MV lampor såväl som HID har en tendens att variera en hel del samt tappa uvb fortare än man kan önska. Det går att parrera genom att justera höjden på laman om man kan mäta själv, men har man ingen egen mätare rekommenderar jag t5ho uvrör av ett bra europeiskt märke och en halogenvärmelampa till solplatsen då den går att ha på en dimmande termostat.

Tack! Ska köpa en mätare och testa lite 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild