Hur matar man jungfru geckos

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

39
25
Firegecko:
Hej!
hur matar ni era jungfrugeckos med jelly pots och cgd?
lägger ni det bara i terrariet och låter de hitta de?
har en på cirka 2-3 månader och är rädd att den inte hittar cgd i ett stort 30x30x40 terrarium!
hur gör ni?

filip

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Firegecko skrev:
Hej!
hur matar ni era jungfrugeckos med jelly pots och cgd?
lägger ni det bara i terrariet och låter de hitta de?
har en på cirka 2-3 månader och är rädd att den inte hittar cgd i ett stort 30x30x40 terrarium!
hur gör ni?

filip

Jag skickade en länk till en foderstation i den andra tråden du skrev i. Hon borde kunna hitta CGD:n själv, och kommer snabbt lära sig var foderstationen är. Om du är orolig kan du sätta stationen relativt nära där du vet att hon brukar vara. I början är det lätt att bli orolig att den inte ätit av maten, men oftast har den det. De är rätt små i maten så det syns inte alltid på maten att den ätit av den.

Mitt tips är att aldrig någonsin mata med jellypots och ta alla tips från personen som rekommenderade dem till dig med en rejäl nypa salt. Det är extremt onyttigt, och om de får det istället för annan mat kan de utveckla Metabolic Bond Disease. Du kan ge det någon enstaka gång i månaden som godis, men helt ärlig bättre att bara skippa det helt då de inte fyller någon funktion.

39
25
Firegecko:
EmanuelKarl skrev:

Jag skickade en länk till en foderstation i den andra tråden du skrev i. Hon borde kunna hitta CGD:n själv, och kommer snabbt lära sig var foderstationen är. Om du är orolig kan du sätta stationen relativt nära där du vet att hon brukar vara. I början är det lätt att bli orolig att den inte ätit av maten, men oftast har den det. De är rätt små i maten så det syns inte alltid på maten att den ätit av den.

Mitt tips är att aldrig någonsin mata med jellypots och ta alla tips från personen som rekommenderade dem till dig med en rejäl nypa salt. Det är extremt onyttigt, och om de får det istället för annan mat kan de utveckla Metabolic Bond Disease. Du kan ge det någon enstaka gång i månaden som godis, men helt ärlig bättre att bara skippa det helt då de inte fyller någon funktion.

Tack så mycket!

39
25
Firegecko:
EmanuelKarl skrev:

Jag skickade en länk till en foderstation i den andra tråden du skrev i. Hon borde kunna hitta CGD:n själv, och kommer snabbt lära sig var foderstationen är. Om du är orolig kan du sätta stationen relativt nära där du vet att hon brukar vara. I början är det lätt att bli orolig att den inte ätit av maten, men oftast har den det. De är rätt små i maten så det syns inte alltid på maten att den ätit av den.

Mitt tips är att aldrig någonsin mata med jellypots och ta alla tips från personen som rekommenderade dem till dig med en rejäl nypa salt. Det är extremt onyttigt, och om de får det istället för annan mat kan de utveckla Metabolic Bond Disease. Du kan ge det någon enstaka gång i månaden som godis, men helt ärlig bättre att bara skippa det helt då de inte fyller någon funktion.

Hej igen...
så du bara sätter in de i ett terrarium och de får hitta de själv?
mitt är 30x30x45 och har två ungar i det just nu, kommer de hitta en liten kork med cgd i själva?????
mvh filip

167
162
Imori:
Firegecko skrev:

Hej igen...
så du bara sätter in de i ett terrarium och de får hitta de själv?
mitt är 30x30x45 och har två ungar i det just nu, kommer de hitta en liten kork med cgd i själva?????
mvh filip


I det vilda har de hela världen att leta mat i och ingen serverar den på ett fat.
Självklart kommer dina geckos hitta CGDn i ett så litet terrarium.

39
25
Firegecko:
Imori skrev:


I det vilda har de hela världen att leta mat i och ingen serverar den på ett fat.
Självklart kommer dina geckos hitta CGDn i ett så litet terrarium.

Tack!
är bara orolig för de nyfödda

5061
3824
Tropfrog:
Firegecko skrev:

Tack!
är bara orolig för de nyfödda


Om de inte hittar maten själva är de inte menade att överleva.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild