Tarantula hår i ögat, hur farligt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
0
Theodor55:

Hej jag har en t blondi och en green bottle blue tarantula, har hört att t blondi har bland dom värsta håren och jag blir orolig att man skulle råka få ett i ögat och hur stor skans är det att man skulle bli blind ?? 


tack för svar !


Medlem i SHF
61
85
Fafnerian:
Ett sätt att skydda mot att få partiklar i ögonen rent allmänt är att använda skyddsglasögon. Sen kan man försöka undvika att stressa spindlarna så gott det går så att de inte skickar iväg håren. Min cyaneopubescens var väldigt lugn av sig och sprätte inte en enda gång.

11
0
Theodor55:
Yes jag använder skyddsglasögon, mask och handskar när jag matar eller städar terrariumet och sen dammsuger jag mitt rum efteråt och tvättar händerna.
Har aldrig fått ett hår på mig och mina spindlar har aldrig spretat ifrån dig hår men har läst att ett par personer har blivit blinda av att fått hår i ögonen så blir lite orolig.... och undrar om någon av er har fått det i ögonen och vad hände ? Och vad ska man göra för att inte bli blind ? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild