Är de dags för mjölmask?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

70
13
Alfredanimalking:
Hej, jag har köpt en liten ögonfransgecko för någon månad sedan i en djuraffär, dem sa att man inte kunde ge en så liten ödla mjölmask och att hon fick äta de när hon blev större och att man kollade på hur bred munnen på henne. Så vi har nu mätt och hennes mun är 2,5cm. Så jag undrar helt enkelt är 2,5cm brätt nog på ögonfransgeckos mun för att de ska kunna äta mjölmask? Är det någon där ute som vet de?

206
224
Danne72:
Alfredanimalking skrev:
Hej, jag har köpt en liten ögonfransgecko för någon månad sedan i en djuraffär, dem sa att man inte kunde ge en så liten ödla mjölmask och att hon fick äta de när hon blev större och att man kollade på hur bred munnen på henne. Så vi har nu mätt och hennes mun är 2,5cm. Så jag undrar helt enkelt är 2,5cm brätt nog på ögonfransgeckos mun för att de ska kunna äta mjölmask? Är det någon där ute som vet de?

Dom ska inte äta mjölmask.

70
13
Alfredanimalking:
Danne72 skrev:

Dom ska inte äta mjölmask.

Ögonfransgeckos!?

70
13
Alfredanimalking:
Ska de bara äta syrsor!?

206
224
Danne72:
Du verkar inte ha läst på? dom äter cgd och inget annat.

70
13
Alfredanimalking:
Danne72 skrev:
Du verkar inte ha läst på? dom äter cgd och inget annat.

De kan leva på de men de äter insekter också vad jag läst

206
224
Danne72:
Alfredanimalking skrev:

De kan leva på de men de äter insekter också vad jag läst

Det bästa du kan göra är att bara ge CGD, då vet du att dom får i sig allt dom behöver.

70
13
Alfredanimalking:
Danne72 skrev:

Det bästa du kan göra är att bara ge CGD, då vet du att dom får i sig allt dom behöver.

De är ju allätare

70
13
Alfredanimalking:
Alfredanimalking skrev:

De är ju allätare

Det står överallt att de ska äta cgd och insekter

206
224
Danne72:
Alfredanimalking skrev:

De är ju allätare

Det verkar som du tänker göra som du vill ändå, så varför frågar du ens om såna saker på ett forum? Jag har haft ögonfransar i många år och aldrig gett dom något annat än cgd, men dom äter säkert falukorv oxå om bitarna är tillräckligt små.
mvh Daniel.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild