Möjlighet att träffa vuxen Kungsboa.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
3
Trollefur76:
Hej

Jag har en 13-årig dotter med ett stort intresse för terrariedjur i stort och ormar i synnerhet. Vi har tidigare  bland annat haft en kameleont. 
Hon är nu helt inställd på att ha en orm här hemma. Hon har tittat på majsorm och kungspyton, men det är Boa som är högst upp på önskelistan. 
Har någon tankar om att ha en kungsboa som första orm? Jag har också ett stort intresse för orm och
ser inga större problem med skötsel eller mat eller med terrariet....
Men en kungsboa blir väldigt stor. Hon har träffat och hanterat en ung kungsboa utan problem. Men klok som hon är så skulle hon vilja träffa en fullvuxen orm innan hon bestämmer sig. För att veta vad hon ger sig in på.
Någon som har någom idé om hur detta kan ske?  Vi bor i stor-Göteborg.

//M

70
13
Alfredanimalking:
Trollefur76 skrev:
Hej

Jag har en 13-årig dotter med ett stort intresse för terrariedjur i stort och ormar i synnerhet. Vi har tidigare  bland annat haft en kameleont. 
Hon är nu helt inställd på att ha en orm här hemma. Hon har tittat på majsorm och kungspyton, men det är Boa som är högst upp på önskelistan. 
Har någon tankar om att ha en kungsboa som första orm? Jag har också ett stort intresse för orm och
ser inga större problem med skötsel eller mat eller med terrariet....
Men en kungsboa blir väldigt stor. Hon har träffat och hanterat en ung kungsboa utan problem. Men klok som hon är så skulle hon vilja träffa en fullvuxen orm innan hon bestämmer sig. För att veta vad hon ger sig in på.
Någon som har någom idé om hur detta kan ske?  Vi bor i stor-Göteborg.

//M

Allt handlar om hur mycket du bryr dig och hur mycket du är villig att läsa på

3
3
Trollefur76:
Alfredanimalking skrev:

Allt handlar om hur mycket du bryr dig och hur mycket du är villig att läsa på


Tack. Jag är villig att göra jobbet som krävs. Och dottern har ägnat halva lovet till att läsa på. Så jag får bra hjälp. :)

209
109
Norrby89:

Trollefur76 skrev:
Hej

Jag har en 13-årig dotter med ett stort intresse för terrariedjur i stort och ormar i synnerhet. Vi har tidigare  bland annat haft en kameleont. 
Hon är nu helt inställd på att ha en orm här hemma. Hon har tittat på majsorm och kungspyton, men det är Boa som är högst upp på önskelistan. 
Har någon tankar om att ha en kungsboa som första orm? Jag har också ett stort intresse för orm och
ser inga större problem med skötsel eller mat eller med terrariet....
Men en kungsboa blir väldigt stor. Hon har träffat och hanterat en ung kungsboa utan problem. Men klok som hon är så skulle hon vilja träffa en fullvuxen orm innan hon bestämmer sig. För att veta vad hon ger sig in på.
Någon som har någom idé om hur detta kan ske?  Vi bor i stor-Göteborg.

//M


finns det inte butiker som håller större ormar där i närheten? kan vara något som kanske går att ordna där i sånt fall? alternativt om det finns djurparker i närheten? gbg zoologiska är väll det ända jag kommer ihåg på rak arm. osäker på om dom har just någon boa och av större slag men kan va värt att förklara läget och fråga ? =) 

 

bor själv tyvärr i Mälardalen så lite väl långt bort samt tror våran på runt 1,4 meter kanske är lite mindre än vad ni tänkt er =/


3
3
Trollefur76:
Norrby89 skrev:


finns det inte butiker som håller större ormar där i närheten? kan vara något som kanske går att ordna där i sånt fall? alternativt om det finns djurparker i närheten? gbg zoologiska är väll det ända jag kommer ihåg på rak arm. osäker på om dom har just någon boa och av större slag men kan va värt att förklara läget och fråga ? =) 

 

 

bor själv tyvärr i Mälardalen så lite väl långt bort samt tror våran på runt 1,4 meter kanske är lite mindre än vad ni tänkt er =/



Hej och tack. 

Det var faktiskt just Göteborgs Zoologiska som vi var på nyligen och det var där hon insåg att just boaormar nog är hennes grej. Men de hade bara "mindre" exemplar i butiken. Jag vet  bara en till djuraffär i närheten som har ormar och den i Mölndal har vad jag vet bara andra arter och inga boaormar alls. 
Planen har dock varit att om vi inte får några tips här, så tar jag kontakt med just Göteborgs Zoologiska. Jag vet att minst en i personalen där i alla fall har haft en stor boa tidigare. De kanske har tips.  :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild