Vandrande pinnar, vinterkäk?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

1228
464
leedragon:

Tack för alla tips allihopa.

Undrar någon som vet, om man köper en rosplanta till dem, hur kan man få bort äventulla insekbekämpningsmedel eller annat skit planta kan ha på sig?


7
2
Roach88:
leedragon skrev:
Tack för alla tips allihopa.

Undrar någon som vet, om man köper en rosplanta till dem, hur kan man få bort äventulla insekbekämpningsmedel eller annat skit planta kan ha på sig?




hittar nog på en blommster butik men dom säljer nog inte nu kommer nog till vår eller till sommaren i butiker men jag skulle tro dom har besprutat dom men insekbekämpninsmedel men hur man får ut det bort det vet jag inte ...men köp något du kan ha inomhus året om som paletblad som du kan ta klippa lås en sidogren till pinnarna så när du klipper lås en så trycker den ut oftat två nya grenar

1228
464
leedragon:
Roach88 skrev:



hittar nog på en blommster butik men dom säljer nog inte nu kommer nog till vår eller till sommaren i butiker men jag skulle tro dom har besprutat dom men insekbekämpninsmedel men hur man får ut det bort det vet jag inte ...men köp något du kan ha inomhus året om som paletblad som du kan ta klippa lås en sidogren till pinnarna så när du klipper lås en så trycker den ut oftat två nya grenar

Jag har sett några men mest troligt är att de är bespruttade. Pinnar ska användas till mate till ödlor så småningom så de kaninte käka nåt som är giftigt eller dåligt för ödlorna, typ växter med höga oxalsyra tillexempel.

5096
3866
Tropfrog:
Rosor har ju inga blad på vintern så det är nog inget alternativ.

Murgröna innehåller ett gift som möjligtvis är ofarligt får pinnarna. Frågan är om pinnarna sen är lämpligt foder för ödlor. Det vet jag inte, men värt att kolla upp innan.

1228
464
leedragon:

Tropfrog skrev:
Rosor har ju inga blad på vintern så det är nog inget alternativ.

Murgröna innehåller ett gift som möjligtvis är ofarligt får pinnarna. Frågan är om pinnarna sen är lämpligt foder för ödlor. Det vet jag inte, men värt att kolla upp innan.


kruckrosor, sånna som man har innomhus. De finns nu med blad på.


5096
3866
Tropfrog:
leedragon skrev:


 

kruckrosor, sånna som man har innomhus. De finns nu med blad på.



Alla rosor är perenner och lövfällande. Om de är producerade off season så finns det inga garantier att de är odlade giftfritt, tvärtom högst osannolikt.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
Tropfrog skrev:


Alla rosor är perenner och lövfällande. Om de är producerade off season så finns det inga garantier att de är odlade giftfritt, tvärtom högst osannolikt.

Mvh
Magnus 

Okey, jag räknar med alla är bespruttade så där min fråga om hur kan man få bort det.

5096
3866
Tropfrog:
leedragon skrev:

Okey, jag räknar med alla är bespruttade så där min fråga om hur kan man få bort det.


Systemiska gifter tas till viss del upp av växten. Enda sättet att vara säker är att låta den växten full säsong utan besprutning.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
Tropfrog skrev:


Systemiska gifter tas till viss del upp av växten. Enda sättet att vara säker är att låta den växten full säsong utan besprutning.

Mvh
Magnus 

Men finns de inte kvar efter det eller vad är det som försigår att de går ut växten sen?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild