Bältor i Sverige?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

129
74
Skane:
Jag tycker det verkar lite dyrt… men mycket fräcka djur är det. Undra om det är 10kvm som gäller i Sverige också, för som du skriver är det ju en viss skillnad mellan USA och Sveriges djurhållning.  

Man kanske ska önska sig ett litet bältdjur av tomten :)  hi hi

28
4
SamuelS:
Skane skrev:
Jag tycker det verkar lite dyrt… men mycket fräcka djur är det. Undra om det är 10kvm som gäller i Sverige också, för som du skriver är det ju en viss skillnad mellan USA och Sveriges djurhållning.  

Man kanske ska önska sig ett litet bältdjur av tomten :)  hi hi

Ja haha, borde sagt borstbälta eller sydlig treebandad bälta

39
40
FreakyGeckos:
Skane skrev:
Jag tycker det verkar lite dyrt… men mycket fräcka djur är det. Undra om det är 10kvm som gäller i Sverige också, för som du skriver är det ju en viss skillnad mellan USA och Sveriges djurhållning.  

Man kanske ska önska sig ett litet bältdjur av tomten :)  hi hi

Kollsr man L108 så gäller 10m2. 
Sen om de är ett djur o ha i fångenskap om du inte kan erbjuda tex utevistelse är en annan fråga. 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
SamuelS skrev:

Ja haha, borde sagt borstbälta eller sydlig treebandad bälta

Hittat något skötselråd på svenska gällande dessa två arterna?

28
4
SamuelS:
EmanuelKarl skrev:

Hittat något skötselråd på svenska gällande dessa två arterna?

Ja jag hittade 2 personer som pratade via något forum, tyvärr kan jag inte hitta det:( men om jag någon gång i framtiden köper en så kommer den ha allt som dem behöver 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
SamuelS skrev:

Ja jag hittade 2 personer som pratade via något forum, tyvärr kan jag inte hitta det:( men om jag någon gång i framtiden köper en så kommer den ha allt som dem behöver 

Men om du inte hittat något svenskt skötselråd, och amerikansk standard inte rikigt gäller i Sverige, hur vet du då vad den behöver? Två personer som pratade via ett forum en gång, som du dessutom inte kan hitta, räcker inte så jättelångt tyvärr. 

28
4
SamuelS:
EmanuelKarl skrev:

Men om du inte hittat något svenskt skötselråd, och amerikansk standard inte rikigt gäller i Sverige, hur vet du då vad den behöver? Två personer som pratade via ett forum en gång, som du dessutom inte kan hitta, räcker inte så jättelångt tyvärr. 

De pratade om skötsel med det var inget "skötselråd" som man har här. Och man kan ju ta och ge lite på båda hållen

209
109
Norrby89:
herkules137 skrev:

jag undrade om han trodde att han kunde ha ett bältdjur i sverige, inte om han får


varför skulle han inte kunna det ? liksom funkar det på djurparker så är det självklart att det funkar även för privatpersoner =) bara en fråga hur mycket man pengar man har möjlighet att lägga ner på det =)

1228
464
leedragon:
Norrby89 skrev:


varför skulle han inte kunna det ? liksom funkar det på djurparker så är det självklart att det funkar även för privatpersoner =) bara en fråga hur mycket man pengar man har möjlighet att lägga ner på det =)

hmmm nej. vissa djur fårman enligt lag inte äga som privat person. Djurparker får dock hålla i dem.

209
109
Norrby89:
leedragon skrev:

hmmm nej. vissa djur fårman enligt lag inte äga som privat person. Djurparker får dock hålla i dem.


ja självklart är det så, men just beltor tror jag det inte finns några restriktioner på, precis som med elefanter och pingviner. är snarare djur man får ha men som det inte är så direkt troligt att man skulle ha som privatperson då det är EXTREMT dyrt att hålla dom på rätt sätt, precis som det är med pingviner och elefanter =)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild