Furu i terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2
0
Salmonroll:
Hej, Tänkte ge mig in i ormhobbyn och kollade på att köpa ett terrarium från terrariebyggarna.
Jag vet att material från gran och tall är giftiga för små djur och ska inte användas och ställer därför frågan i denna tråd gällande furu som används i produkten på nedan länk.

terrariebyggarna.com/products/tillvalsinstallation-orm-pinne?variant=38097465344177

Är detta säkert eller bör man även undvika furu?

206
224
Danne72:
Salmonroll skrev:
Hej, Tänkte ge mig in i ormhobbyn och kollade på att köpa ett terrarium från terrariebyggarna.
Jag vet att material från gran och tall är giftiga för små djur och ska inte användas och ställer därför frågan i denna tråd gällande furu som används i produkten på nedan länk.

terrariebyggarna.com/products/tillvalsinstallation-orm-pinne?variant=38097465344177

Är detta säkert eller bör man även undvika furu?

Den på bilden du länkade till är väl bambu. 

2
0
Salmonroll:
Danne72 skrev:

Den på bilden du länkade till är väl bambu. 


Ja första bilden är på bambu men står i informationen att det kommer vara furu som på de andra bilderna.

206
224
Danne72:
Salmonroll skrev:


Ja första bilden är på bambu men står i informationen att det kommer vara furu som på de andra bilderna.

Det är enklare och bra mycket billigare att ta en gren från skogen, såg filmen nu och det ser ju inte ens bra ut med en sån pinne i terrariet. och så sjukt dyrt för en sån liten pinne.

5099
3873
Tropfrog:
Det är väl bara en vanlig rundstav?? Finns mycket billigare på ditt lokala byggvaruhus.

Sen håller jag med ovanstående, naturliga grenar är mycket finare.

Mvh
Magnus 

72
400
CyberZoo:
Tropfrog skrev:
Det är väl bara en vanlig rundstav?? Finns mycket billigare på ditt lokala byggvaruhus.


Det är rätt svårt att hitta 150 cm rundstav på mer än 43 mm (och då ingår inte montering) så länka gärna. Jag skulle bygga ribbstol till barnen så jag har googlat en hel del och inte hittat :)

5099
3873
Tropfrog:
CyberZoo skrev:


Det är rätt svårt att hitta 150 cm rundstav på mer än 43 mm (och då ingår inte montering) så länka gärna. Jag skulle bygga ribbstol till barnen så jag har googlat en hel del och inte hittat :)


Till terrarium så rekommenderar jag naturliga grenar. Ribbstolar har jag ingen kunskap om :)

Mvh
Magnus 

50
19
Danilo:
Hej,
Vart kan man hitta naturlig och billig inredning? 

25
20
Dilless:
Danilo skrev:
Hej,
Vart kan man hitta naturlig och billig inredning? 

I skogen? :)

50
19
Danilo:
Orolig över min inkompens att behandla allt korrekt.. jag kommer garanterat lyckas dra med mig all möjlig ohyra och ha ihjäl min orm.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild