Hur vet jag vilken maskart jag har fått in med underlaget, och vad kan jag ha de till?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
2
Maomao:
Jag fick med mig ett par maskar med min solmull jag köpte för ett tag sen och sen dess har det verkligen exploderat med mask inne hos mina jättesnäckor.

Jag hittade någon jättegammal tråd om att det fanns en massa olika arter och efter att ha googlat lite verkar det som att jag snarare har kompostmask/dyngmask (Eisenia fetida) än "vanlig" daggmask (Lumbricus terrestris), och att det skiljer i ifall man kan utfodra med mask beroende på art?

Kan jag se på något sätt själv vad det är för mask jag har fått tag i, och vad skulle jag kunna göra med masken isf? Har bara snäckor just nu och de är säkert inte jättesugna på mask.

Om inte annat, kan man hålla mask på ett... någorlunda tilltalande sätt? Kanske bara för att det är kul, om de inte riktigt gör någon nytta tänker jag.

5061
3824
Tropfrog:
Låt maskarna vara kvar där de är. Om de förökar sig så betyder det att de trivs och gör nytta.

Tyvärr kan jag inte hjälpa med artbestämmning.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild