Hona eller hane?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

234
1
tinagustafsson:

Har nån någon aning om hur man kan se själv om sin panterkameleont är en hona eller hane? :)jag köpte min på herpers choice och dom sa att det var en hane, men han har inte blivit blå ännu, fast är cirka bara  6 månader, kanske är normalt? :)

Tack på förhand, Tina


508
304
Jonas77:

Jag googlade lite snabbt, tredje länken jag får upp verkar bra:

muchadoaboutchameleons.blogspot.se/2013/04/male-or-female-how-to-sex-baby-panther.html


508
304
Jonas77:

Det är inte 100-procentigt, det borde de ha sagt? Hur gammal var den när du köpte den? Vad är det för sort, ska den ens bli blå ? ;)

 


151
77
Firemon:

Hanar har som en liten sporre på hälen på bakbenen. ta ett kort på den å lägg ut den det brukar va jättelätt å se på pantrar då honor inte är lika färgglada


508
304
Jonas77:

Då försöker vi igen. Så vitt jag vet är det bara Jemenkameleoner som har hanar med sporrar.


8
0
Conny:

har panter själv men köpte den var subadult. känner tecknet är att i denna ålder så är honor rosa dassiga, hanar har bara färger. Vid parning så blir honor mer färgglada. Men som små vette tusan hur man ser. Jemen= sporre hanne


151
77
Firemon:

Som sagt jag har inte själv någon vana av små pantrar, hade fått informationen av en annan person.

Vad gäller sporrar så finns det flera arter av kameleonter som har sporrar (bla Flapneck kan inte svenska namnet på den)men det gäller ju inte denna tråd då vi pratar om pantrar :)

:)


234
1
tinagustafsson:

okej tack för era svar! :) när jag köpte honom så var han 4-5 månader. Han ska bli blå för han är en blue variant av panterkameleont :) 


234
1
tinagustafsson:

vad är en sporre då :P hur ser det ut? :P


151
77
Firemon:

chamownersweb.net/function_pages/illglosspics/TARSAL_SPURS.jpg

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild