Jungfugeckoägg - vad göra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
2
NillaLG:
Nu börjar mina tre jungfrur att lägga ägg. Min plan är att plocka bort allt jag ser för att inte drunkna i ödlor. Men sen då? Krossa dem även om de kanske är en månad gamla eller stoppa i frysen? Hur gör ni?
   (Gissar att marknaden för jungfrur inte är jättestor ????)(men är någon intresserad av fyra ägg att pröva på så har jag...)

5061
3826
Tropfrog:
Jag har inte haft några problem att bli av med ungar. Säljer bara till folk som vill ha jungfrugeckos och aldrig hitentills som foder. Men det är ju också en möjlighet om jag måste. 

Äggen är mycket sköra och sitter väl klistrade. Om du inte kan ta loss det de sitter på så lär du inte få ut dem hela.

Mvh
Magnus

52
2
NillaLG:

Tropfrog skrev:
Jag har inte haft några problem att bli av med ungar. Säljer bara till folk som vill ha jungfrugeckos och aldrig hitentills som foder. Men det är ju också en möjlighet om jag måste. 

Äggen är mycket sköra och sitter väl klistrade. Om du inte kan ta loss det de sitter på så lär du inte få ut dem hela.

Mvh
Magnus


Jag trodde äggen som satt i hörnet på glaset skulle gå sönder, döm om min förvåning när de lossnade hela. De som satt i en växt är ju också hela för jag tog bort bladet. Och just nu ligger ungefär hundra jungfrur ute till försäljning för mängdsummor, så marknaden verkar mättad. Hade inte tänkt sälja ungar som foder, men tänkt tanken som lösning här hemma om jag skulle tappa kontrollen på ägg. Har en gargoyle också.
   (Pinnarna som jag inte upptäcker som ägg blir föda åt strophurus siliaris, inga betänkligheter där... men ödlebebisar...)
   Grattis till försäljningen förresten, tänkte inte konkurrera med dig om kunder, så är frysen en god ide, tycker du? 


5061
3826
Tropfrog:
Jag skulle bara krossa äggen.  

52
2
NillaLG:
Tropfrog skrev:
Jag skulle bara krossa äggen.  

Familjen inlade veto. Äggen är tillbaka i terrariet på lite vitmossa. Går det så går det. Sju jungfrur fixar jag. Äggkrossningen är uppskjuten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild