Kp förändringar i avföring/bajs

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
2
Jimhy:
Jag och dottern köpte en kungspyton av varianten Champagne Pastel för ca en månad sedan i en djuraffär  En ca ett år gammal hona på ca 60cm, vilket jag undrar om inte det är lite litet. Nåja, hon hade matvägrat någon vecka eller två i affären och väl hemma tog det ytterligare någon vecka i fred innan hon till slut åt. Hon får stora möss och har från i Torsdags ätit fyra ggr. De tre första gångerna har det varit svart/mörk avföring med lite vitt i, typ klassisk fåfelbajs utseende. Men idag, två dagar från senaste utfodringen, så var det vita inte vitt utan gulaktigt.
I början matade vi en gång var 7:en dag men i Torsdags hade det bara gått fem dagar sedan förrra utfodringen då jag tyckte att hon verkade så liten i jämförelse med andra 1,5 år gamla kp. Så efter att ha kollat runt lite så verkade det som att de flesta rekommenderade fem dagar mellan matningen om man ville få någon som verkade vara lite liten för sin ålder att växa till sig. Vår är född någon gång 2020, men djuraffären hade ingen månad att gå efter, förmodar att det är ett räddnings exemlar, så hon kan vara allt mellan 9månader (december -20) eller 21månader (januari -20) och är som sagt ca60 cm om jag går efter ca 60-63cm ömsat skinn.
Jag har korrekt temperaturer och fuktar med jämna mellanrum för att hålla ca 50-60%.
Senaste musen av storlek large, tror de räknas som 25g, fick tina omsluten i zipperbag i kallt vatten i ca 90min  (kändes mjuk) och värmdes upp fortfarande omsluten i zipperbag i varmt vatten ca 10 min för att ormen ska få värme signatur.
Puh, tror jag har fått med mig allt. Vi har kunnat hantera henne tidigare och hon har varit nyfiken och haft långa samt långsamma tung rörelser. Hon hanterades senast i Söndags och vi har inte haft upp henne denna veckan, så tänker att hon bör inte vara stressad.
Så nu när jag har all information, ska vi vara oroliga för den plötsliga gula färgen i bajset? Det är alltså gulaktigt istället för vitt i den svarta avföringen.
Lägger upp en bild för att ni ska få en liten känsla för hennes storlek. Det är min son som håller men han har vuxen storlek på händerna, typ Large när han köper vantar.


10
2
Jimhy:
Glömde lägga in bild på det "vita".
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild