Husspindlar överallt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
0
Dirok:
Nu har jag fått nog. Jag har haft problem med husspindlar de senaste 3 åren nu. Mitt rum är i källaren (ensam i källaren). Uppe finns det inga spindlar alls men här nere tar dem aldrig slut. Jag blir av med cirka 1-3 stycken om dagen. Varje natt när jag ska lägga mig ser jag alltid minst 2 nya som jag genast blir av med. Förra året var värre då jag hade svårare att hitta dem. Då växte dem hur mycket dem ville och blev enorma. Det har hänt att dem klättrat upp på min säng brevid mitt huvud, klättrat på mina kläder osv.

Det är ett stort mellanrum under min dörr där spindlar lätt kan ta sig under och ta sig in i mitt rum, därför har jag lagt en duk under min dörr som täcker hela undersidan av dörren. Jag tänkte att om dem inte kan springa in i mitt rum, och jag blir av med dem som redan befinner sig i mitt rum så skulle jag sluta se spindlarna, i mitt rum iallafall. Men nej, det har gått två veckor och jag ser fortfarande husspindlar dagligen i mitt rum. Har faktiskt bara sett fler och fler. I mitt rum kan fuktigheten vara på 60%, men ibland så kan den nå upp till 70%, helt galet.. Inte mycket jag kan göra åt, jag har redan en avfuktare. 

Finns det någon lösning på mitt problem, eller måste jag bara leva med det. Dem är bara för många, och för stora. Spindlar är verkligen inte min grej, speciellt inte när dem klättrar på min säng och kläder, eller kryper runt på min matta och reskerar att trampas på, nej tack.. 

5092
3863
Tropfrog:
Jag tror inte att det är hälsosamt att bo i en källare med 70% luftfuktighet. För hyresvärdar är det förbjudet att hyra ut källarlokaler som bostad. Du borde flytta.

Mvh
Magnus 

142
241
Greven78:
Antar att du bor hemma.

Hoppas dina föräldrar tycker om dig och kanske köper lite klisterremsor. Finns på gardencenter. Lägg ut dem i hörnor så kommer spindlarna troligen fastna där. Införskaffa, i någon bygghandel, lister som gör det tätare runt dörrar och fönster. 

Det finns spindelskrämmor. Det ska ge ifrån sig högfrekvent ljud som skall irritera spindlarna. Från Silverline. Vet dock inte om den fungerar.

Jag hade nog löst problemet med att köpt någon gecko. Givetvis haft den i ett terrarium. Så fort en spindel dyker upp så har man utmärkt föda till denna ödla;-)

10
0
Dirok:

Greven78 skrev:
Antar att du bor hemma.

Hoppas dina föräldrar tycker om dig och kanske köper lite klisterremsor. Finns på gardencenter. Lägg ut dem i hörnor så kommer spindlarna troligen fastna där. Införskaffa, i någon bygghandel, lister som gör det tätare runt dörrar och fönster. 

Det finns spindelskrämmor. Det ska ge ifrån sig högfrekvent ljud som skall irritera spindlarna. Från Silverline. Vet dock inte om den fungerar.

Jag hade nog löst problemet med att köpt någon gecko. Givetvis haft den i ett terrarium. Så fort en spindel dyker upp så har man utmärkt föda till denna ödla;-)


Ja du har rätt, själv är jag 17 år så kan inte riktigt flytta ut ;). Jag hade en leopard gecko men sålde den för ett bra tag sedan. Till nästa terrariummässa kommer jag förhoppningsvis ha en ögonfrans gecko med mig hem! Tack för hjälpen. Klisterremsor och lister. Spindelskrämma har jag redan :) 

 

Tack så hemst mycket för hjälpen !


10
0
Dirok:
Dessutom kommer en ögonfransgecko älska det här då det redan är riktigt fuktigt :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild