Äter inte alls

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
Hugospider:
Har en brachypelma vagans här i och undrar om det är bra storlek .
Är ca 1.5 cm och har inte ätit på ca 3 veckor. Terrariumet Är ca 18x7x14

273
209
AndreasB:

Gott om plats för en sån liten en. Fågelspindlar kan matvägra länge (av flera anledningar). Fortsätt testa mata den en gång i veckan.

Ingen expert på B. vagans, men ser kanske aningen fuktigt ut runt akrylglaset. Borde väl räcka med en skruvkork från en cola-flaska med vatten och lätt fuktat (ej blött) substrat i den hörnan.


8
0
Hugospider:
AndreasB skrev:
Gott om plats för en sån liten en. Fågelspindlar kan matvägra länge (av flera anledningar). Fortsätt testa mata den en gång i veckan.

Ingen expert på B. vagans, men ser kanske aningen fuktigt ut runt akrylglaset. Borde väl räcka med en skruvkork från en cola-flaska med vatten och lätt fuktat (ej blött) substrat i den hörnan.



Borde jag byta till ett mindre terrarium?

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Hugospider skrev:


Borde jag byta till ett mindre terrarium?


Eftersom du är orolig för att den inte äter borde du bara låta den vara en eller några veckor, absolut inte flytta den till ännu ett nytt boende  :) 

Det är mitt tips, ge den lugn och ro så mycket det går. Missuppfatta mig rätt nu men många fågelspindlar mår bra av att "glömmas bort" i perioder. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild