Vad ska man mata med

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
Hugospider:
Hej,

Har en tliltocatl vagans som är ca 1,5 cm. Undrar om jag ska mata med små syrsor eller bananflugor . Om jag matar med bananflugor, ska jag då döda dom först.

Hls Hugo 

657
344
Johnexotics:
Hugospider skrev:
Hej,

Har en tliltocatl vagans som är ca 1,5 cm. Undrar om jag ska mata med små syrsor eller bananflugor . Om jag matar med bananflugor, ska jag då döda dom först.

Hls Hugo 



körde buffaloworms till min sling när var så stor även prekill funka

12
7
MagisterTuomo:
För mig har det funkat med död mjölmask. Jag har annars dragit av bakbenen på en syrsa och bjudit. Obs! Döda syrsan först!

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Att klippa mjölmask i bitar eller krossa huvudet på en dubianymf brukar fungera

8
0
Hugospider:
EmanuelKarl skrev:
Att klippa mjölmask i bitar eller krossa huvudet på en dubianymf brukar fungera



min brachypelma har inte ätit på ca 3 veckor. undrar bara om det är normalt? terrariet är ca 18x7x14. spindeln är 1,5 cm 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Hugospider skrev:



min brachypelma har inte ätit på ca 3 veckor. undrar bara om det är normalt? terrariet är ca 18x7x14. spindeln är 1,5 cm 

Spindlar kan matvägra länge. Det är fullt normalt att fullvuxna matvägrar upp till ett halvår i samband med öms, och om de är nergrävda och du inte ser skymten av dem under hela den tiden är det inget konstigt (i så fall, stör dem inte). Däremot spindlar i samma storlek som din brukar inte matvägra mer än 2-3 veckor. Om den har stor och fin abdomen (bakkropp) är det ingenting att vara orolig för alls, så länge den inte är absurt smal. Vad har du matat med och hur ofta?

8
0
Hugospider:
EmanuelKarl skrev:

Spindlar kan matvägra länge. Det är fullt normalt att fullvuxna matvägrar upp till ett halvår i samband med öms, och om de är nergrävda och du inte ser skymten av dem under hela den tiden är det inget konstigt (i så fall, stör dem inte). Däremot spindlar i samma storlek som din brukar inte matvägra mer än 2-3 veckor. Om den har stor och fin abdomen (bakkropp) är det ingenting att vara orolig för alls, så länge den inte är absurt smal. Vad har du matat med och hur ofta?


Fick den för ca 3 veckor sen och den har inte ätit sen dess. Har försökt med syrsor, mjölmask och bananflugor. Den ömsade dock för ca två och en halv vecka sedan. Hur ser man om bakkroppen är bra? 

8
0
Hugospider:
EmanuelKarl skrev:

Spindlar kan matvägra länge. Det är fullt normalt att fullvuxna matvägrar upp till ett halvår i samband med öms, och om de är nergrävda och du inte ser skymten av dem under hela den tiden är det inget konstigt (i så fall, stör dem inte). Däremot spindlar i samma storlek som din brukar inte matvägra mer än 2-3 veckor. Om den har stor och fin abdomen (bakkropp) är det ingenting att vara orolig för alls, så länge den inte är absurt smal. Vad har du matat med och hur ofta?



När jag försökte mata den den nu så upptäckte jag att den inte röde på sig alls. Sen helt plötsligt så började den att röra på sig. 

273
209
AndreasB:
Hugospider skrev:



När jag försökte mata den den nu så upptäckte jag att den inte röde på sig alls. Sen helt plötsligt så började den att röra på sig. 



Inget konstigt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild