tliltocatl vagans

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
1
hug123:
hej!

tänkte skaffa en tliltocatl vagans och undrar om det finns nått skötselråd på hemsidan som har ungefär samma skötsel som en vagans

hl hugo 

12
4
zappacosta:
Bra val av fågelspindel. De skötselråd som finns för Brachypelma stämmer bra. Mvh Magnus

11
1
hug123:
 
zappacosta skrev:
Bra val av fågelspindel. De skötselråd som finns för Brachypelma stämmer bra. Mvh Magnus


Hej1 tack för svar. har tittat på dom som finns men det står inget om skötsel av slings vilket är det jag antagligen kommer att skaffa 

mvh hugo

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
hug123 skrev:
 

Hej1 tack för svar. har tittat på dom som finns men det står inget om skötsel av slings vilket är det jag antagligen kommer att skaffa 

mvh hugo

Kolla mitt skötselråd för Lasiodora parahybana, det har en bit som handlar om slings. Annars är de väldigt enkla. En liten plastburk med lite ventilation och några centimeter substrat samt någon matbit 1-3 ggr i veckan (beroende på bytesstorlek och spindelns storlek), samt droppa i lite vatten så substratet är småfuktigt men inte alltför blött. Kolla t.ex The Dark Den's slingterrarium på youtube.

11
1
hug123:
EmanuelKarl skrev:

Kolla mitt skötselråd för Lasiodora parahybana, det har en bit som handlar om slings. Annars är de väldigt enkla. En liten plastburk med lite ventilation och några centimeter substrat samt någon matbit 1-3 ggr i veckan (beroende på bytesstorlek och spindelns storlek), samt droppa i lite vatten så substratet är småfuktigt men inte alltför blött. Kolla t.ex The Dark Den's slingterrarium på youtube.


tack så mycket för svar!!

12
4
zappacosta:
Om du är nybörjare så kan det vara bättre att köpa en lite större spindel då slingsen kan vara lite mer känsliga.

11
1
hug123:
zappacosta skrev:
Om du är nybörjare så kan det vara bättre att köpa en lite större spindel då slingsen kan vara lite mer känsliga.



vart är bästa stället att få tag på dom?

12
4
zappacosta:
spidersonline.pl/en/females/215-tliltocatl-vagans-pair-15-2dc-3cm.html
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild