Gråsuggor till snäckterrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

55
9
Degus:
Jag vill ha gråsuggor hos mina snäckor. 
Bestämde mig och sen läste jag att en del gråsuggor är väldigt proteinhungriga och kan ge sig på både snäckor och deras ägg. 

Kan ni sånt här?
Vilka borde man ha?

101
91
Trypto:
Så vitt jag vet är det väldigt vanligt att ha gråsuggor som städare i snäckterrarium, har aldrig hört att de skulle ge sig på varken snäckor eller ägg, i sådana fall borde de väl äta på andra djur också? Låter orimligt.

När det gäller passande arter av gråsuggor skulle jag välja en art som har samma krav på miljön som du har i ditt snäckterrarium.

55
9
Degus:
Trypto skrev:
Så vitt jag vet är det väldigt vanligt att ha gråsuggor som städare i snäckterrarium, har aldrig hört att de skulle ge sig på varken snäckor eller ägg, i sådana fall borde de väl äta på andra djur också? Låter orimligt.

När det gäller passande arter av gråsuggor skulle jag välja en art som har samma krav på miljön som du har i ditt snäckterrarium.

Aha, tack. Då kör jag på de jag tänkte och så får jag mata dem med extra protein. Suggisarna alltså. Sniglarna får som de ska ha. Även om jag ännu inte helt vet vad som är lagom där.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild