luftvägsinfektion, hjälp!!!!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
tobiiiiiaaaaaa:
hej, jag har en leopardgecko och är orolig att hon har luftvägsinfektion, mina föräldrar tror inte mig och vägrar ta henne till veterinären. hon visar många symtom som till exempel ingen aptit, hon orkar inte vara ute och gå. och hon andas tungt. hon gör också en massa klick ljud. tror ni att hon faktiskt är sjuk eller inte? hjälp snälla

1226
464
leedragon:
tobiiiiiaaaaaa skrev:
hej, jag har en leopardgecko och är orolig att hon har luftvägsinfektion, mina föräldrar tror inte mig och vägrar ta henne till veterinären. hon visar många symtom som till exempel ingen aptit, hon orkar inte vara ute och gå. och hon andas tungt. hon gör också en massa klick ljud. tror ni att hon faktiskt är sjuk eller inte? hjälp snälla

kan vara, om hon har luftvägsinfektion så behöver hon antibiotika utskriven av veterinär.

2
0
tobiiiiiaaaaaa:
leedragon skrev:

kan vara, om hon har luftvägsinfektion så behöver hon antibiotika utskriven av veterinär.



ok, tror du att hon klarar sig en vecka? den exotiska veterinären åker härifrån idag. 

25
20
Dilless:
tobiiiiiaaaaaa skrev:
hej, jag har en leopardgecko och är orolig att hon har luftvägsinfektion, mina föräldrar tror inte mig och vägrar ta henne till veterinären. hon visar många symtom som till exempel ingen aptit, hon orkar inte vara ute och gå. och hon andas tungt. hon gör också en massa klick ljud. tror ni att hon faktiskt är sjuk eller inte? hjälp snälla

 
Kan vara luftvägsinfektion eller att hon har vätska i lungorna, om man till exempel har för fuktigt hos djur som bör ha torrare klimat kan detta hända. Det kan i sin tur leda till luftvägsinfektion mm. Klickljud när de andas är inte bra. Vissa ormar kan ha lite klickljud när de andas precis innan de ska ömsa, aldrig hört en ödla göra det. 
Om du inte får ta henne till en veterinär skulle jag pröva att höja värmen i terrariet lite och se ifall det blir bättre, (om hon inte är allt för tunn då det kan leda till uttorkning mm om hon inte åt osv som du beskrev.

Det kan inte vara så att hon vill brumera?

 En bild kan även säga mer en tusen ord så lägg upp en bild så kanske flera vana ögon kan se ifall hon verkar hängig.

Hoppas informationen var till någon hjälp. Mvh Dille

102
100
jonnyake:
tobiiiiiaaaaaa skrev:
hej, jag har en leopardgecko och är orolig att hon har luftvägsinfektion, mina föräldrar tror inte mig och vägrar ta henne till veterinären. hon visar många symtom som till exempel ingen aptit, hon orkar inte vara ute och gå. och hon andas tungt. hon gör också en massa klick ljud. tror ni att hon faktiskt är sjuk eller inte? hjälp snälla



Hej!

Vad exakt menar du med "orkar inte vara ute och gå"?

Med vänliga hälsningar Jonny
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild