Majsorm växter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
1
OscBer:
Hallå, har ni tips på några tåliga växter som passar bra hos en majsorm? Har hittat lite själv också men ju fler desto bättre

44
32
Zootenance:
Olika Dracaena, Svärmorstunga, Yucca, Gullranka, Garderobsblomma, tex.

82
57
ApeMan:
Zootenance skrev:
Olika Dracaena, Svärmorstunga, Yucca, Gullranka, Garderobsblomma, tex.


Läste ditt svar precis och kollade upp Garderobsblomman då den var ny för mig. Där står det att den har en väldigt irriterande växtsaft och skall inte ätas (där förstår jag att det inte är någon risk med en orm riktigt). Men kan detta påverka om ormen "slaktar" plantan och själv kommer i kontakt med växtsaften? Är det något du har erfarenheter eller kunskap om?

Tack så mycket

657
344
Johnexotics:
Dvs ormbunkar.  Snygga. Växter 

82
57
ApeMan:
Johnexotics skrev:
Dvs ormbunkar.  Snygga. Växter 


Det känns lite lösryckt som svar, så jag misstänker att det inte var riktat till mig?

Men som följdfråga, har du några exempel på ormbunkar som klarar av att bli lite överkörda? :P

657
344
Johnexotics:
ApeMan skrev:


Det känns lite lösryckt som svar, så jag misstänker att det inte var riktat till mig?

Men som följdfråga, har du några exempel på ormbunkar som klarar av att bli lite överkörda? :P



Denna Spjutbräken 'Green Lady' har överlevt. Min Agapadda :). Och hon är rätt bra på mörda växter
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild