terrarie vägg :)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

83
6
Pytonjocke:

roligt att man kan hjälpa folk också :) är nöjd själv.. om någon vill så kan jag skicka ritning och med mått och matterial också..


1662
779
fluffis:

Vad snyggt det blev och vad härligt med byggande mitt i vardagsrummet :p

Vad är det som ska bo i bygget?

Jag minns att vi hade en diskussion en gång i ett annat forum där någon bestämt sa att ventilationen inte funkar bra om man bara har ventilationshål åt ett håll. Det var inte jag som sa det men nu säger logiken mig att luften kommer att gå in där nere och rätt upp och ut och den bakre luften blir aldrig utbytt... Men jag är ingen expert på ventilation så jag ska inte säga något säkert.


83
6
Pytonjocke:

jag var tvungen att bygga i vardags rummet för det var för stort för att få in genom dörren till vardagsrummet :) hehe.....

där kommer mina kp juveliner komma in så fort dom har kläckts :)

jag använder mig utav kretslopps efekten. genom att utnytja värme mattor under så kommer den nya luften värmas upp och stiga vilket skjuter undan den andra luften och på så sätt skapar cirkulation och frisk luft :) används bland annat i växthus och i större anläggningar för reptiler, läste om detta i en intresant artikel skriven av David Attenboroug.


1662
779
fluffis:

Aha, det låter ju intressant och löser ju just sådana här problem med terrarier som "sitter ihop". Vad menar du med värmemattor under? Vid framkanten?


83
6
Pytonjocke:

täcker en 1/3 del av terrariet  både fram o bak :)


741
681
Binks:

Hur gick de med hela bygget? Några nya bilder kanske?


83
6
Pytonjocke:

blev så att vi var tvugna att flytta till en stad där takhöjden inte var lika stor så den står i delar i källaren tills jag har tid att sjustera och göra iordning nya mått :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild