Nattaktiv ödla när städa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

42
13
CeKa:
Hur gör ni som har nattaktiva djur med storstädningen - "bråkar" ni med djuret innan h*n har vaknat eller städar ni senare?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
CeKa skrev:
Hur gör ni som har nattaktiva djur med storstädningen - "bråkar" ni med djuret innan h*n har vaknat eller städar ni senare?

Med djur i regnskogsterrarium (antar att det fortfarande är ögonfransgecko du syftar på) behöver man som sagt nästan aldrig göra storstädning, och inget behov av att plocka ut dem när man ska göra rent vattenskålen eller tvätta rutorna/matstationen. Men när man gör det (jag har bara gjort det 2 gånger hos mina ögonfransar de senaste två åren, men då mer för att jag inte varit nöjd med valet av bakgrund och plantering, inte för att det var nedsmutsat) har jag inte bekymrat mig att inte väcka dem då det är så sällan.  Då har jag tagit ut dem hyfsat tidigt på dagen, lagt dem i varsin petbox med vatten och en plastväxt, sedan ställt i ett mörkt rum eller lagt en handduk över, så det inte lyser in från alla vinklar. Har tagit ett par timmar för mig att typ helt inreda terrariet på nytt, sedan släppte jag in dem på kvällen igen när terrarielampan släckts

22
4
SandyKar:
Beror på individen skulle jag säga, 3 av 4 av mina fransar bryr sig inte om jag städar, gör om i terrariet när dom sover eller sent när dom är vakna men den ena blir rejält stressad om jag ska plantera någon växt eller städa, hjälper inte om det är när han är vaken heller, han tycker helt enkelt inte om när man pysslar i terrariet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild