Axolotl - Uppfödare eller Expo Syd?!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

32
4
Bambikill:

Hej :)

Creepycrawlyhobbyn har legat nere i åratal men nu har jag fått för mig att jag MÅSTE ha ett par Axolotl.

Läser på som bara den, men en sak kan jag inte hitta besked om; hur fort växer de? Är de färdigväxta när de bli könsmogna eller fortsätter de växa efter det? Det handlar nämligen lite om plats, jag kan ordna fram ett lämpligt hem till små småttingar, men om de växer otroligt fort får jag skaffa ett större akvarium direkt istället.

 

Och vidare - jag har letat runt som en dåre, men hittar bara enstaka annonser som jag inte varit direkt jätteintresserad av - jag vill prompt ha en leukistisk och någon av albinovarianterna, inte en viltfärgad. Brukar tycka om viltfärger på många reptiler men just dessa vill jag ha i varianter.

Vet någon några uppfödare i Skåneregionen, eller om någon vet huruvida någon kommer att komma till expo syd med Axolotl?


69
1
Virtuousblue:

Dom växer rätt fort, tycker jag. Min hona som jag hade förut gjorde det iallafall. 
Hon fortsatte också växa efter hon blev könsmogen. 

Hon var leukistisk, och riktigt fin, köpt på Arken Zoo faktiskt. Frisk men aningen undernärd när man fick henne. 


32
4
Bambikill:

Tack :)

Visste inte att Arken Zoo brukade ha, aldrig sett. Över huvud taget har jag aldrig sett Axolotl i en butik.
Jag har sett att det finns annonser från någon kille som verkar föda upp amfibier, men vet inte om han ska till Expo syd, i annonserna jag sett hade han bara viltfärgade och guldalbino. De senare gillar jag dock, men vill ju ha en leukistisk också... :P

Någon som vet om det brukar finnas på Expo syd? Har inte varit där på säkert... 8 år :O


69
1
Virtuousblue:

Grejen är att Arken kan beställa dom åt dig :) 


69
1
Virtuousblue:

När det var tropikmässan i Malmö iallafall, så hade de axololtler. Leukistiska


32
4
Bambikill:

Ah jo :) Men Arken är svindyra i mitt tycke så isf kör jag det via min egen djuraffär där jag har kontakter och bra priser :) Vad jag alltid hört, oavsett djur, är att man ska vända sig till uppfödare och inte butiker, och jag förstår poängen, dock köper de ju sina djur någonstans ifrån och då kanske de prickar in bra uppfödare ibland :)

Jag missade Malmömässan tyvärr :( Ska packa mig till Expo syd iaf.

Mailade en snubbe vid namn Mattias Müller, han verkar vara den störste och kunnigaste i Sverige, han har annons ute på ett par guldalbino och jag gillar ju dem. Men jag har ju pippi på leukistiska :P
Men det finns väl inget som hindrar att man köper en till senare såklart. :)

Tack för tipset iaf :)


69
1
Virtuousblue:

Priset var 300. Är det dyrt? Har för mig att de varit aningen dyrare på andra ställen :) 


32
4
Bambikill:

Nej det lät väldigt billigt, absolut :) 
Syftade på Arken Zoo i övrigt, de har vansinniga priser på det mesta - som exempel - jag har halti på min hund i perioder eftersom jag har problem med handlederna då och då - jag hade köpt min (Trixie) hos min vanliga butik för 69 eller 79 kr, minns inte vilket. Den gick sönder och jag var i närheten av Arken Zoo och tänkte att jag sticker in och köper en ny. Jodå, den fanns. Och kostade 189 kr. *__* Jag vände och hade hellre ont i handleden tills jag hade tid att åka till min vanliga butik...

Med tanke på att även min zoobutik tjänar på sin försäljning, jag frågade och han köper in dem för 29 spänn har jag för mig att han sade. Så ett prispåslag på 169 kr... lite saftigt...

 


69
1
Virtuousblue:

Jo.. Fan vad kasst. 


242
29
Blues:

Hornbach i Göteborg hade i söndags.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild