Frågor kring Trä terrarium och värme för kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Nicolas:
Hej hej o/ Jag har nyligen bestält ett trä terrarium för en Kungspyton som jag ska köpa om några månader och jag hadde några frågor kring hur jag ska göra med värmen med en träd terrarium. 

Vilken värme källa är bra för en trädd terrarium? jag haddde planerat att ha en värme matta men det känns inte så säkert att ha den inne i terrariet eftersom att ormen kan få direkt kontakt med den och de kan bränna sig. Går det att ha en värme matta under träd terrariet och om det går är det en bra värme källa? och vad använder ni för värmekälla för eran träd terrarium har ni några bra tips? 

 

18
12
Mambert:
Själv använder jag keramiska värmelampor till mina träterrarier. Viktigt dock att ha skyddsbur runtom så att ormen inte bränner sig!

206
224
Danne72:
Nicolas skrev:
Hej hej o/ Jag har nyligen bestält ett trä terrarium för en Kungspyton som jag ska köpa om några månader och jag hadde några frågor kring hur jag ska göra med värmen med en träd terrarium. 

Vilken värme källa är bra för en trädd terrarium? jag haddde planerat att ha en värme matta men det känns inte så säkert att ha den inne i terrariet eftersom att ormen kan få direkt kontakt med den och de kan bränna sig. Går det att ha en värme matta under träd terrariet och om det går är det en bra värme källa? och vad använder ni för värmekälla för eran träd terrarium har ni några bra tips? 

 
Det funkar med värmematta inne i terrariet,bara att lägga den under en klinkerplatta aller en stor skiffersten. termostaten gör att du kan ställa in rätt temperatur.

209
109
Norrby89:
Hade samma fundering till våra majsormar och till våra kp's. Majsormarna löste vi med längre slinga som går fram och tbx över halva terrariet och sen tätare på andra halvan. Blev mer eller mindre perfekt i dom två terrarium vi har med majsormar.
Till våra kp's så köpte vi en värmematta på granngården som är ip64 klassad som ligger på en frigolit bit och sen 4st markstenar på den sen upp bottensubstrat så det så det blev jämt med stenarna =) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild