Ögonfransgecko kön?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
emmaxbx:
Hej jag undrar ifall någon vet vad för kön min gecko har den väger ungefär 30 gram så tycker att det borde gå att se men jag är osäker tror det är en hona. Det kanske behövs mer bilder men det här är den bilden jag har just nu.

143
72
Ezrath88:
Kollade på min ena ögonfransgecko som är en hona innan jag svarade på din fråga. Det ser ut som att din lilla gecko är också en hona :). Ett annat sätt för att kolla om det är en hona eller hane är om det finns ägg i terrariet eller inte om du bara har en liten söt ögonfransgecko :).

16
13
Pillanw:
Utifrån den bilden skulle jag säga att det är en hona du har. Går det att se porer, alltså små prickar i mitten på fjällen mellan bakbenen? Porer indikerar att det är en hane. 

129
74
Skane:
Jag tror också det är en hona, utifrån den bilden ser det ut så. Men ta några bilder från fler vinklar för att kunna bli helt 100, har du tänkt avla och sätta in en hane där - ja då kan det bli problem om det ändå skulle vara en hane. Jag tror det är en hona. 

5
1
emmaxbx:
Pillanw skrev:
Utifrån den bilden skulle jag säga att det är en hona du har. Går det att se porer, alltså små prickar i mitten på fjällen mellan bakbenen? Porer indikerar att det är en hane. 

Jag ser inga prickar vad jag kan se och de borde ju vara synliga vid denna storlek.

5
1
emmaxbx:
Skane skrev:
Jag tror också det är en hona, utifrån den bilden ser det ut så. Men ta några bilder från fler vinklar för att kunna bli helt 100, har du tänkt avla och sätta in en hane där - ja då kan det bli problem om det ändå skulle vara en hane. Jag tror det är en hona. 

Jag ska inte avla och speciellt inte på denna då jag ej vet något alls om hennes bakgrund så det spelar ingen roll tänkte bara att det är roligt att veta
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild