Hjälp! Några tips vad felet är.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
5
Ostrich5:
Min landsköldpadda har fåt skavsår/fukt exem på backrebenen. Han rör inte sinna backre ben när han går. Äter skitter som han ska. Vad kan detta bero på.

229
223
Formula76:
Vad är det för art?
Hur ser miljön ut?

70
5
Ostrich5:
Formula76 skrev:
Vad är det för art?
Hur ser miljön ut?



Det är en svart landsköldpadda. Jag jar haft han ute nu under en vecka när det har varit så varmt. Dock så var det gräss matta där han var vilket jag inte tänkte extra på. Kanske var det just det som var problemet? Märkte dock detta sår ett par dar sedan och tog in honom.

593
551
Redfoot:

Hej!

Du borde inte sitta här och läsa en massa gissningar på diagnos hos din sköldpadda. Ta och beställ tid hos en veterinär ( som har kunskap om reptiler ) har du tur så ser Jeppe ditt inlägg här, han är utbildad veterinär och har god kunskap om just reptiler. Eller varför inte skicka ett mess till honom.
Ronnie.


79
78
testudo_H:

Ostrich5 skrev:
Min landsköldpadda har fåt skavsår/fukt exem på backrebenen. Han rör inte sinna backre ben när han går. Äter skitter som han ska. Vad kan detta bero på.


Hur har det gått?


70
5
Ostrich5:
testudo_H skrev:


 

Hur har det gått?


Det blev bra läkte mycket bra efter jag tog in honom på en torr plats, det var en fuktskada eftersom jag hade den utomhus under sommaren och han gillade grässet litte för mycket och det var ganska blött den sommaren. Men nu kommer han vara på en torr plats hädanefter.

2
0
Sundance:
Hej

Det vore synd om du inte vågar ha din sköldpadda utomhus nästa sommar. Jag har en utelåda som har tak på en liten del, där jag alltid håller med torrt hö. När det regnar och fuktiga nätter, lägger jag en plexiglasskiva på halva lådan, som är utan tak. Det fungerar bra. Om det regnar mkt och länge och kalla nätter, tar jag in min sköldpadda. Han är i övrigt ute hela sommaren. 

Skönt att den blev bra! 

Hälsningar
Sundance 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild