Bra nybörjar-ödla

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Ostmarackas:

Hej jag har på sistone blivit väldigt intresserad av ödlor och undrar om det finns någon bra nybörjare ödla. Är det någon som känner till en ödla med dom här egenskaperna:

Den får gärna vara under 50cm lång desso mindre desso bättre

Den ska helst inte se ut att gå av vilken sekund som helst

Dagaktiv


44
32
Zootenance:
Dvärgskäggagam t.ex. Dagaktiv, blir max 25-30cm med svansen, lätt att få handtam. 

2
0
Ostmarackas:
Ok bra att tänka på men har nog bestämt mig för ögonfransgecko

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Ostmarackas skrev:
Ok bra att tänka på men har nog bestämt mig för ögonfransgecko

Den är nattaktiv, men ett trevligt val ändå. Tänk på att dagaktiva ödlor kräver UVB vilket kan orsaka viss extra kostnad och krångel då det bland annat inte går igenom glas, så nattaktiva är lättare trots att det i vissa fall kan vara "tråkigare" enligt vissa.

Läs igenom alla skötselråden på sidan under fliken skötselråd, det är en bra start

20
9
Justanotherday:
Ostmarackas skrev:
Ok bra att tänka på men har nog bestämt mig för ögonfransgecko



Men den är inte dagaktiv, snarare sen kväll /midnatt.  Så om du söker en dagaktiv (som du skrev) så är detta helt fel ödla.

129
74
Skane:
Ögonfransgecko! Ett bra val, nattaktiv, enkel, finns ett bra skötselråd här på TD samt mycket kunnigt folk på forumet. Tänk på mycket växter samt ett högt terrarium. 

Om man vill ha en liten liten mycket enkel ödla är jungfrugecko ett bra alternativ (dock omöjlig att hantera:(. Äter ungefär samma som ögonfran gecko men betydligt mindre storkel. Skötselråd finns här på TD. 

mvh
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild