Söker mentor i Stockholm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
1
JohannesF:

Hej,

Undrar om det finns någon i Stockholm som skulle kunna tänka sig vara mentor. Är huvudsakligen intresserad av huggormar. Är för övrigt 22 år (snart 23). 

Mvh

Johannes. F

6
2
Spindeljohan:
absolut!!!

4
1
JohannesF:

Spindeljohan skrev:
absolut!!!

PM skickat :)

4
1
JohannesF:

Personen ovanför mig (Spindeljohan) verkar vara fejkprofil (inget svar + försök att köpa giftorm av andra medlemmar), troligtvis profil skapad i syfte att se erfaren ut utan att faktist ha erfarenhet, profilbilden är dessutom inte personen i fråga utan "Russ Johnson" president över herp förening I USA.

Hur som helst  är fortsatt intresserad av en mentor i stockholm.

mvh Johannes

Medlem i SHF
264
124
Bildpunkt:
Vi är ganska många i SHF (Stockholms Herpetologiska Förening) som håller på med giftormar.
Nu under corona har vi inte haft så mycket aktiviteter men i normalfall är det nog det bästa sättet att hitta en mentor.

Det är nog inte många som vill vara mentor åt någon de aldrig har träffat. Då mycket är sunt förnuft och erfarenhet så krävs det att man kan ha en nära relation med den som lär en och man kanske inte vill ta första bästa heller utan träffa några olika för att se vem man passar med.

Medlem i SHF
264
124
Bildpunkt:
Och de flesta brukar försöka skaffa en mentor innan de skaffar sina första giftormar.
Exakt vad är det du känner att du behöver lära dig? 

4
1
JohannesF:

Jo det är förstås förståligt att man inte vill ta in en främling i sitt hus osv. 

Får titta in på att gå med i förening, är bara lite osäker på hur saker och ting fungerar i föreningar. Osäker helt enkelt.

Jag vill ju ha mentor för att lära mig mer, då jag i framtiden (2-3 år framåt) skulle vilja ha B. nasicornis och B. Gabonica. Har ju bara trädlevande huggormar just nu förutom A. Mexicanus. Hur som helst tror jag nte min erfarenhet i hantering av dom går att direkt-översätta till hantering av större marklevande huggormar såsom bitis, skallerormar m.m. Jag vill ju också kunna köpa giftormar av flera via referens(er).

Mvh

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild