Lära sig metod för avlivning?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
4
cyber:
Hoppas att detta är tillåtet att fråga om. Hur kommer man i kontakt med folk som kan lära ut hur man avlivar rätt på enstaka möss och råttor? Ej gas eller slag. Lägger man upp en annons? Om ja, vilken kategori och vad kan vara rimligt pris?

62
39
Gloster:

cyber skrev:
Hoppas att detta är tillåtet att fråga om. Hur kommer man i kontakt med folk som kan lära ut hur man avlivar rätt på enstaka möss och råttor? Ej gas eller slag. Lägger man upp en annons? Om ja, vilken kategori och vad kan vara rimligt pris?


jordbruksverket har information om det på hemsidan, men jag vet inte vad alternativet skulle vara utan de metoder du nämner. 


14
4
cyber:
Gloster skrev:


 

jordbruksverket har information om det på hemsidan, men jag vet inte vad alternativet skulle vara utan de metoder du nämner. 


Jag skulle vilja lära mig hur man korrekt utför dislokation.

62
39
Gloster:

cyber skrev:

Jag skulle vilja lära mig hur man korrekt utför dislokation.[[quote=cyber]
Jag skulle vilja lära mig hur man korrekt utför dislokation.


och med det menar du


657
344
Johnexotics:
På jordbruksverket hemsida står det hur man få göra i sverige.

302
254
Bowery:
cyber skrev:

Jag skulle vilja lära mig hur man korrekt utför dislokation.


Så du vill alltså lära dig hur man får leder ur led genom våld? Eller missuppfattar jag frågan.

14
4
cyber:
Gloster skrev:


och med det menar du

 


Halsdislokation, tror inte det finns någon annan typ som avlivar

14
4
cyber:
Bowery skrev:


Så du vill alltså lära dig hur man får leder ur led genom våld? Eller missuppfattar jag frågan.

Nej du missuppfattar.  Jag vill lära mig hur man utför korrekt halsdislokation - med andra ord handlar det om att  bryta nacken 

101
91
Trypto:
Vet inte riktigt hur man ska bära sig åt, men om man vill vara säker på att lära sig på korrekt sätt så skulle jag nog ta kontakt med en djurtekniker på en försöksdjursinstitution som utför detta yrkesmässigt. Har själv jobbat med det men är osäker på om det ens är möjligt som privatperson att få en sådan utbildning.

Lägger man ut en annons och erbjuder betalning så kan ju vem som helst som har kollat på youtube (men inte vet hur man säkerställer omedelbar död eller kontrollerar att död inträffat) nappa och det känns kanske lite riskabelt. Det är inte en svår metod men gör man fel och misslyckas är det ju 100 % djurplågeri.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild