Vilka sorters gråsuggor är de här?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
VilkenIsopodArDet:
Jag har fångat ett gäng gråsuggor som jag skulle vilja att någon mer kunnig kan identifiera, från mina internet sök så tror jag att 1. är Porcellio scaber och 2. är Oniscus asellus, men vill dubbelkolla här där det finns mer kunniga personer som har koll på sånt!

26
8
julia455:
Philoscia muscorum kanske? Hur stora är dom?

129
74
Skane:
Det finns många sorters Svenska gråsuggor. Kanske naturhistoriska riksmuseet kan svara på vilken art det är. Håller själv på med lite tropiska gråsuggor. Var du hittat dem (miljön - stenmur, skog, etc.), som julia455 skriver är även storleken en viktig faktor för att kunna artbestämma dem.

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
VilkenIsopodArDet skrev:
Jag har fångat ett gäng gråsuggor som jag skulle vilja att någon mer kunnig kan identifiera, från mina internet sök så tror jag att 1. är Porcellio scaber och 2. är Oniscus asellus, men vill dubbelkolla här där det finns mer kunniga personer som har koll på sånt!

Bild 1 har du garanterat rätt på, bild 2 är jag lite osäker på. Kommer inte på någon bättre gissning än din, men skulle kunna vara något annat då något ser fel ut, eller så är bilden missvisande

129
74
Skane:

EmanuelKarl skrev:

Bild 1 har du garanterat rätt på, bild 2 är jag lite osäker på. Kommer inte på någon bättre gissning än din, men skulle kunna vara något annat då något ser fel ut, eller så är bilden missvisande


 Bra att någon kunnig på gråsuggor svarade :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild