Växter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
0
Mophelia:
Hej, skriver här då jag undrar lite om växter till ett terrarium/akvarium som jag ska ha landsnäckor Lissachatina reticulata i och vill gärna ha i växter för att dom ska kunna gömma sig samt äta på om dom vill. 

Jag har en hel del ampelliljor hemma som jag fått sticklingar av för flera år sedan så kan själv inte namnet på dom jag har. Men läst att det går att ha i till dom. Någon som ser om det är såna som funkar på bilden här?

Samt så har jag flera skott av en ur släkten Pilspetsrankor, skickar med bild på det med, funkar dom att ha i akvariet till dom?

Vad kan man använda för växter finns det en lista på det någonstans? Helst på svenska. 


i ena är det både ampel och pilspetsrankor i för att få rötter.



27
0
Mophelia:
 Kan man ha DRACAENA FRAGRANS eller/och CHAMAEDOREA ELEGANS(bergpsalm) i akvariet med snäckorna? 

5061
3824
Tropfrog:
Mophelia skrev:
 Kan man ha DRACAENA FRAGRANS eller/och CHAMAEDOREA ELEGANS(bergpsalm) i akvariet med snäckorna? 


Det är klart du kan. Om du har tålamod så kanske någon som har snäckor kan berätta för dig om det är bra eller inte.

Mvh
Magnus 

27
0
Mophelia:
Tropfrog skrev:


Det är klart du kan. Om du har tålamod så kanske någon som har snäckor kan berätta för dig om det är bra eller inte.

Mvh
Magnus 




Jag ska ha Lissachatina reticulata, så det ska funka till dom. Sen om dom äter dom eller bara det får stå som prynad i gör inge skillnad

101
91
Trypto:
Snäckor äter på ALLT, så det är inte säkert att växterna blir långlivade. Men självklart funkar det att ha levande växter till snäckor.

Här finns till exempel en lista över toxic, non-toxic och edible:
petsnails.proboards.com/thread/7851/safe-plants-tanks?fbclid=IwAR3ngR8C3ZExFIEU8NMGGiVhH1cLIE1_zBKPOyUWzbCfQvB9ILbTpZE30Fk

Det brukar även rekommenderas att kolla på listor över säkra växter till sköldpaddor; vet inte hur vetenskapligt belagt det är, men en vanlig uppfattning är att allt som är säkert för sköldpaddor även är säkert för snäckor. Allt är ju på egen risk förstås.


Lycka till :)

654
341
Johnexotics:
När jag hade såna  snäckor åt dom allt spelade ingen roll vad jag la i
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild