Fånga lös dubia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
3
Viral:
Tjena! Använder dubia som foderdjur och har den senaste månaden hittat två stycken lösa i mitt hem. Tror dem har varit överlevare från ödlans terrarium som lyckats fly i samband med att jag städat det. Själv är jag inte så orolig för att de ska lyckas fortplanta sig så känner mig ganska lugn, flickvännen däremot... ????

Med de sagt vad har andra för erfarenheter och tips för att stoppa eller fånga in dubias när de varit på rymmen? Jag har en gång fått locka dem med mat in i skål de inte kan klättra ut ur, detta efter att ödlan hade välte sin matskål. Tror ni något sådant hade fungerat för större ytor också? 

15
8
ParaFoXXen:

Viral skrev:
Tjena! Använder dubia som foderdjur och har den senaste månaden hittat två stycken lösa i mitt hem. Tror dem har varit överlevare från ödlans terrarium som lyckats fly i samband med att jag städat det. Själv är jag inte så orolig för att de ska lyckas fortplanta sig så känner mig ganska lugn, flickvännen däremot... ????

Med de sagt vad har andra för erfarenheter och tips för att stoppa eller fånga in dubias när de varit på rymmen? Jag har en gång fått locka dem med mat in i skål de inte kan klättra ut ur, detta efter att ödlan hade välte sin matskål. Tror ni något sådant hade fungerat för större ytor också? 


Om det är hanar så springer det rätt snabbt dit honorna finns, annars funkar ju en skål med kruskakli i om du inte känner för att ha en låda med honor i rummet. Det där med att föröka sig i vårat klimat är väldigt liten, näst intill omöjligt, om man nu inte har tropiskt klimat i boendet. Så din tjej kan koppla av den delen ????


Medlem i SHF
87
67
do_it:
Lägg ut flugpapper på golvet längs med väggen så fastnar de .
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild