yemen vill inte para sig

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
erica94:

Min yemen hona vill inte para sig, har försökt med två hanar nu men hon blir bara agressiv mot dem. Hon är två år gammal . varför är det så? är hon lesbisk kanske ?


508
304
Jonas77:

Du får nog skriva mer om du ska få hjälp.

Hur många gånger har du försökt? Hur har du gjort? Har hon lagt ägg/visat äggfärger?


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Håller med Jonas77, du får nog ge lite mer information om ödlan, terrariet och hur du gått tillväga dom 2 gånger du provat att para henne? Smått omöjligt att ge bra tips & råd när man vet så lite om din terrariesituation :)


69
1
Virtuousblue:

Börjar fan undra om min skäggis hona är ``lesbisk`` också hah. Hon har ``satt`` min andra hona vid några tillfällen. Jätteskumt.


2
0
erica94:

Har parat henne två gånger i en djurbutik med en hane där , då har man satt in henne till hanen å låtit henne vara där i en till två timmar , men hon har bara blivit agressiv , hon är oftast grön med blåa streck inget annat !


181
110
Stina:

Som jag berättat för dig Erica har jag förstått på andra att hanen ska in till honan o inte tvärt om. Sen kanske hon blir stressad av att tas bort från sitt revir hemma, tas till främmande plats för att sen sättas in på främmande hanes revir. 

Vänligt alla som läser mitt inlägg, läs det noga speciellt hur jag formulerar mig. Detta för att ingen ska få det till att jag säger mig veta allt, vara den som har mest rätt, el vara expert. Jag för alltså vidare vad jag fått omtalat för mig muntligt o vad jag läst mig till. Detta då den info jag fått nu fungerat för mitt Jemenpar hemma.


Hoppas det löser sig Erica o att det kommer fungera med parning framöver.


1159
625
Temla:

Det är vad jag också läst Stina. Antingen det eller att man använder en plats som är ny för båda.


508
304
Jonas77:

Honan ska alltid till hanen, inte tvärt om.

Jag vet inte om man behöver lämna dem i timmar, en parningsvillig hona är inte aggressiv i sitt beteende alls, med andra ord märker du redan när hon sitter i handen brevid hanens burk om hon verkar redo eller ej. Jag har inte ens brytt mig om att försöka om hon visar ovilja vid första ögonkastet på hanen.

Det blir ju bökigt att ta henne till butik varje gång, har man två hemma kan man ju testa med jämna mellanrum utan större problem. Förr eller senare händer det.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild