Leopardgecko klättrar på väggen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
moakindblad:
Fick hem min första leopardgecko idag. Vi har en "sten"bakgrund i frigolit och inom första halvtimmen var han högst uppe och klättrade på den. Ska jag låta honom klättra eller bör jag byta bakgrund till någon han inte kan klättra på? Vill ju inte att han ska ramla ner och slå sig. 

/Orolig nybliven geckomamma

508
304
Jonas77:
Timmar är inte så viktigt. Beter den sig så om en vecka kan det vara dags att tänka över miljön och se vad som kan vara fel. Såvida du inte har ett 2 meter högt terrarium så behöver du inte oroa dig för att den faller och slår sig, de har lite känsla för självevarelse :) .

2
0
moakindblad:
Det är inte så högt, så det är nog lugnt då. Tack! :)

Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:
Nu har jag ingen aning om hur terrariet är inrett och utformat :) men ska komma med några tips ändå hur jag personligen hade gjort. 
Jag skulle se till att den har många möjligheter att klättra i terrariet, så den inte behöver använda just bakgrunden. Skaffa stenar, rötter osv som skapar både skrevor, gömställen och klättermöjligheter. Även vad vi gärna kallar marklevande djur klättrar en hel del i sitt naturliga habitat :) 

Lycka till. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild