När är det dags att vara orolig?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

65
13
Doberman:

Min skäggagam har ända sedan jag köpte henne för 1år sedan bajsat ungefär var 4:e dag, nu är det 10dagar sedan sist och det händer ingenting. Hon äter sama insekter och grönsaker och ingenting annat är förändrat heller. När är det dags att vara orolig över att det inte kommer ut?


508
304
Jonas77:

Jag vet inte om det finns någon exakt siffra, svaret är väl snarare att man har ett problem när det börjar påverka djuret. Än verkar det ju inte vara ett problem som jag förstår det?


65
13
Doberman:

Att hon inte bajsar är ju inte toppen med tanke på all dubia som borde ruttna i magen


276
118
Maqea:

Du kan prova att ge henne ett ljummet bad. En del djur kan få hjälp att bajsa av det. Någon enstaka gång kan man göra så men att forsera fram avföring är egentligen inte bra.

Du kan alltid ringa en veterinär och fråga. Ring flera för att få råd på vad man kan prova först för ibland säger de bara "kom in med henne" på en gång, liksom lite av slentrian.


508
304
Jonas77:

Saker ruttnar inte i magen. Jag tycker inte folk ska bada sina djur och tvinga fram avföring annat än om det verkligen behövs. Jag tror personligen att det är så folk får djur med kronisk förstoppning; man försvagar djurets egna förmåga att hantera den biten.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild