Vilken morf tycker ni passar bäst?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

25
11
HeartbeatReptile:

Funderar på att börja föda upp trynsnokar men försöker lista ut vilken morfcombo som skulle ge bäst resultat/är mest intressant för potentiella köpare. 


Har än så länge bara en green phase hane men det är mest troligt en polygenetic trait. Han har inga kända hets vad jag vet om. (Är inte jätte intresserad av att fortsätta med en linebreeding av green phase)

Samtidigt som morpher är väldigt intressant är det viktigaste för mig friska och trevliga individer. 


vill gärna höra era åsikter! Är det ett projekt värt att starta?


44
36
Masala:
Uppfödning är på intet vis en säker marknad och om du gör det för potentiella köpares skull så kan förhoppningarna grusas. 

Mitt tips: den morphen DU gillar är ditt bästa val.

Om du inte vill ha massvis med ormar i racks som produktionsenheter kommer uppfödning förmodligen bli någon/några kullar om året, och då KAN det vara så att ormarna inte vill para sig, parningen inte tar, äggen är slugs, det blir få ägg, dina förväntningar genetiskt på morph inte infrias, ungarna inte överlever osv...

Så se till att DU är intresserad av de ormar du har och utgå ifrån din egen passion.

Och tänk långsiktigt. Köp de ormar du vill ha, ge dem de bästa förutsättningarna och enjoy the ride.

Hoppas jag inte låter negativ. Jag hoppas själv på några roliga kullar framöver, men det blir först om två år, troligen, och sedan är planen efter det på ytterligare några år. Om alla oddsen är till min fördel.

Lycka till! Berätta gärna vad du väljer. Jag kanske är potentiell kund, jag älskar trynsnokar.

25
11
HeartbeatReptile:

Masala skrev:
Uppfödning är på intet vis en säker marknad och om du gör det för potentiella köpares skull så kan förhoppningarna grusas. 

Mitt tips: den morphen DU gillar är ditt bästa val.

Om du inte vill ha massvis med ormar i racks som produktionsenheter kommer uppfödning förmodligen bli någon/några kullar om året, och då KAN det vara så att ormarna inte vill para sig, parningen inte tar, äggen är slugs, det blir få ägg, dina förväntningar genetiskt på morph inte infrias, ungarna inte överlever osv...

Så se till att DU är intresserad av de ormar du har och utgå ifrån din egen passion.

Och tänk långsiktigt. Köp de ormar du vill ha, ge dem de bästa förutsättningarna och enjoy the ride.

Hoppas jag inte låter negativ. Jag hoppas själv på några roliga kullar framöver, men det blir först om två år, troligen, och sedan är planen efter det på ytterligare några år. Om alla oddsen är till min fördel.

Lycka till! Berätta gärna vad du väljer. Jag kanske är potentiell kund, jag älskar trynsnokar.


Låter inte alls negativt! Snarare vettigt. Tanken än så länge är att hålla det på en hobby nivå. Skulle det skita sig har jag inget ont av det heller eftersom alla mina reptiler i första hand är husdjur.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild