Majsorm eller Boa imperator som nybörjarorm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
4
soderkoping77:
Imori skrev:
Har bara haft min i några månader men kan rekommendera Boa imperator, Sonoran Desert-lokaliteten. De lever torrt, i delvis samma område som Rosenboan, så är förhållandevis lätta att sköta om.

Herpers Choise i Uppsala har väldigt fina boor, däribland syskon till min orm sist jag kollade.



Har aldrig fattat varför butiken heter Herpers Choise och inte Herpers Choice.

5104
3879
Tropfrog:
soderkoping77 skrev:



Har aldrig fattat varför butiken heter Herpers Choise och inte Herpers Choice.


Hmm. Briljant idé, skriv ett mail till dem. Ett sånt namnbyte är nog enkelt ;)

Mvh
Magnus 

6
4
soderkoping77:
Tropfrog skrev:


Hmm. Briljant idé, skriv ett mail till dem. Ett sånt namnbyte är nog enkelt ;)

Mvh
Magnus 



Nja, jag vet inte. Jag vill inte vara nån språkpolis. Men om det är så att dom stavat fel på ordet choice är det bara tragiskt.
Folk är inte så dumma som man tror, dom är dummare.

379
399
Mr_B:

soderkoping77 skrev:



Nja, jag vet inte. Jag vill inte vara nån språkpolis. Men om det är så att dom stavat fel på ordet choice är det bara tragiskt.
Folk är inte så dumma som man tror, dom är dummare.


du kan ha rätt att det är omedvetet stavfel. Men kan lika väl vara för att få folk o tänka med.

Rätt gammalt knep o skoja till det med stavningen, för att få till det så man är "egen". Är enklare att minnas en felstavad butik dessutom. 


379
399
Mr_B:
GarmrHeim skrev:
Hejsan! som Rubriken säger så är ju den stora frågan om en majsorm eller boa imperator skulle rekommenderas för en nybörjare?

 

Har läst på rätt mycket om båda två och båda sorterna är ju otroligt fina och inte allt för komplicerade.

Men skulle jättegärna höra från ni som faktiskt har eller har haft sorterna som skulle kunna dela lite kunskap.

Skulle ju vara jättekul om ormen skulle vilja vara ute ur terrariumet som den vill med tillsyn såklart. Som sällskap utan att vara allt för 'på' om det inte låter för konstigt?

Jag är autistisk så att ha en kamrat som inte gör mycket ljud eller hårar ner skulle vara bra umen som ochså blir stor nog att ha lite tyngd till sig om den skulle tycka om att ligga i ett varmt knä eller på en varm sten i närheten. 

Det kanske låter lite allt för konstigt och kanske det inte passar min uppfattning för orm heller så jag hör ju gärna från ni som vet bättre haha. 

 

/Antonia



Hej! Började med med boa/pyton Idag har har jag mest snokar. 

Skillnaden är vem egentligen att boan är mer nattaktiv o tar lite större byten än majsormar. Majsormen är lite mer aktiv dag/kväll. Båda är trevliga ormar men som alla djur finns hela registret av personlighet även här. 

boan för mer liv natt vilket man kan ha i åtanke om man har svårt o sova. Fast arter båda har sin charm. Mvh Jocke 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild