Återförsäljare / Uppfödare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

51
21
Zarg:

Någon som vet vart det säljs landsköldpaddor som Leopard eller Sulcata i fysisk butik i mellersta Sverige (Stockholm/Uppsala/Södermanland). Verkar vara väldigt svårt att få tag på.
Har kikat in hos t.ex Herpers Choise men de verkar få in en 2-3 stycken typ var 4e månad men de hinner försvinna innan jag ens hinner ta mig dit.

Vet att t.ex Tropikhuset i Malmö har, men det är en lång bilresa med mycket bensinpengar.


9
3
iknor:
Kan du inte ringa Herpers Choise och be dom att lägga undan en åt dig nästa gång de får in?

51
21
Zarg:

iknor skrev:
Kan du inte ringa Herpers Choise och be dom att lägga undan en åt dig nästa gång de får in?


Jag gjorde det förra gången, men när jag väl kom dit så berättade de att de var slutsålda. Sånt som händer men man blev lite smått ledsen, speciellt då man tagit ledigt en vecka från jobbet för att hinna bygga klart terrariet i tid.


654
341
Johnexotics:
Du borde kunna beställa?

51
21
Zarg:

Johnexotics skrev:
Du borde kunna beställa?


Frågade dom om det, men fick höra att de får en ny leverans på sulcata här i slutet av maj, men då är det först till kvarn.


654
341
Johnexotics:
Okej konstigt tycker man ska kunna beställa har jag alltid kunna göra på djur men dock inte köp sköldpaddor

51
21
Zarg:

Johnexotics skrev:
Okej konstigt tycker man ska kunna beställa har jag alltid kunna göra på djur men dock inte köp sköldpaddor


Tycker jag med. Kanske är jag som formulerat mig fel.
Ska ta kontakt med dom igen och kolla.


5061
3824
Tropfrog:
Ring dem. Maila inte.

Sen tycker jag att du skall se denna filmen innan du gör slag i saken:
youtu.be/1H-rJgDDKRg

Jag vet ingen i Sverige som håller sulcata i vuxen ålder. Det är en utmaning som inte många klarar. Jag hoppas att du är rätt person och kommer tillbaka och bevisar det.

Mvv
Magnus 

226
222
Formula76:
Tropfrog skrev:
Ring dem. Maila inte.

Sen tycker jag att du skall se denna filmen innan du gör slag i saken:
youtu.be/1H-rJgDDKRg

Jag vet ingen i Sverige som håller sulcata i vuxen ålder. Det är en utmaning som inte många klarar. Jag hoppas att du är rätt person och kommer tillbaka och bevisar det.

Mvv
Magnus 


Och de kommer ifrån varmaste Afrika, det är få dagar i Sverige då de trivs ute i vårt klimat.
Att kunna ge så stora djur en stimulerande miljö och ett meningsfullt liv där de får gräva och leva som en sulcata ska göra är inte lätt!
Tänk igenom det väldigt noga!
En halvstor sulcata är förmodligen iskall på begagnatmarknaden om man ska försöka sälja den sen.

51
21
Zarg:

Ni har så rätt. Sulcata har varit min dröm sen många år tillbaka. Det jag i bästa fall hade kunnat förse den med är 12kvm inhägnad inomhus med 1 meter substrat. Redan där är det väl kört egentligen då de vill gräva tunnlar stora som kylskåp på flera meters djup.
Lutar ju mot leopard istället, men samtidigt så vill jag ha något LIIITE större iallafall. Känns som leoparder är relativt små, iallafall när man jämför med sulcata.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild