Hysterocrates gigas söker fru?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
8LegSpaz:
 

Hej! Ny på sajten.

Kort och gott, jag har vad jag tror är en röd baboon / Hysterocrates gigas (även om jag själv är jättedålig på att se skillnaden mellan den och de andra från Hysterocrates, vet ej om de kan paras tillsammans) som matvägrar och har klubbformade pedipalper. Han har spenderat en avsevärt lång tid helt underjord och hade en hemsk tendens att förstöra sina ömsningar, och att överhuvudtaget undgå all synlighet, så det var faktiskt inte helt förutsett att rörde sig om en kille.

I vilket fall, det vore kul att se till att han får leva vidare via sin avkomma och kanske bidra lite till de terrariebutiker som har kämpat med att få in nya djur (tack covid), och jag tänkte därför höra mig för om det finns någon mogen hona kring Uppsalatrakterna, alt. Stockholm eller annan närbelägen ort. Han är lite spinkig, så det vore kul att få en parning gjord innan han går bort om det går. Frågade min lokala säljare, men de hade tyvärr ingen hona för närvarande.

Jag kan försöka ta en bild när han är på medgörligt humör om så önskas.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild