Skorpion klättrar på glaset

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
Coffe:
Hej! jag har min första skorpion och han vill bara gå runt längst kanten och se om han kan klättra ut. har haft honom i 11 dagar

Min set-up ä
r

* Arcadia Earth Mix Arid  Bottensubstrat www.cyberzoo.se/sv/articles/2.56.18580/arcadia-earth-mix-arid-10-liter-bottensubstrat

* Exo Terra Plantation Soil  Kokosfiber www.cyberzoo.se/sv/articles/2.56.6944/exo-terra-plantation-soil-88-l-kokosfiber

* Terra Exotica - Sphagnum mossa www.cyberzoo.se/sv/articles/2.56.17940/terra-exotica-sphagnum-mossa-250-g-vitmossa-125-liter

sen i botten av terrariet är de lekakulor och nät

Storleken är
längd 60com
bred 30 cm
höjd 30

värmen är 25 luft runt75



58
59
Daffas77:
Hej.
Nu är inte jag kunnig på skorpioner. Men om du skriver ut vilken art det gäller så blir det nog lättare att svara.
Rent allmänt verkar det som den inte trivs på substratet. Ska din art ha fuktigt substrat eller bara hög luftfuktighet?
Om substratet är fuktigt så kanske den trivs bättre när ytan torkat upp lite.(Jag bara gissar vilt)

8
0
Coffe:
Daffas77 skrev:
Hej.
Nu är inte jag kunnig på skorpioner. Men om du skriver ut vilken art det gäller så blir det nog lättare att svara.
Rent allmänt verkar det som den inte trivs på substratet. Ska din art ha fuktigt substrat eller bara hög luftfuktighet?
Om substratet är fuktigt så kanske den trivs bättre när ytan torkat upp lite.(Jag bara gissar vilt)



oj trodde jag gjorde de xD jag har en asiatisk skogsskorpion
Tack för du såg de

7
4
Hennaa:
Min H. Petersii håller också på och är super aktiv. Spelar ingen roll hur han bor, han har alltid hållt på exakt likadant :)
Så jag tror inte det är nån fara med din heller!

28
11
Infected13:
Min H. Petersii gick runt och knackade på glaset och klättrade kring kanterna i flera dagar sedan lugnade han ned sig. Sedan när jag bytte terrarie så började detta om och han höll på en längre tid.
Nu har han sitt tredje terrarium och gick bara runt första dagen. sedan dess suttit still i sin håla och kommer ut till öppningen när det skymmer och sitter där.

Tror beteendet var stress relaterat.

Ser att terrariet står öppet åt alla håll (och även ovan ?) Det kanske kan stressa en del att det rör sig runt om.

I dom tidigare terrariena hade jag bara kokostorv som höll fukten dåligt så sprejade en gång om dagen.
Hade gömställen men bara saker som stod uppepå marken.

Nu har jag ett sand lager i botten och sedan ett lager sandblandad jord på det och slutligen ett tunnare jord,sand och kokostorv blandat översta lager.
Ett plaströr ned till sandbotten så man kan fylla på vatten där för att hålla luftfuktighet utan att spraya vatten uppifrån.

En halv plastkruka under ett lager med jord.

28
11
Infected13:


Första Terrariet

28
11
Infected13:
Andra 

8
0
Coffe:
Infected13 skrev:
Min H. Petersii gick runt och knackade på glaset och klättrade kring kanterna i flera dagar sedan lugnade han ned sig. Sedan när jag bytte terrarie så började detta om och han höll på en längre tid.
Nu har han sitt tredje terrarium och gick bara runt första dagen. sedan dess suttit still i sin håla och kommer ut till öppningen när det skymmer och sitter där.

Tror beteendet var stress relaterat.

Ser att terrariet står öppet åt alla håll (och även ovan ?) Det kanske kan stressa en del att det rör sig runt om.

I dom tidigare terrariena hade jag bara kokostorv som höll fukten dåligt så sprejade en gång om dagen.
Hade gömställen men bara saker som stod uppepå marken.

Nu har jag ett sand lager i botten och sedan ett lager sandblandad jord på det och slutligen ett tunnare jord,sand och kokostorv blandat översta lager.
Ett plaströr ned till sandbotten så man kan fylla på vatten där för att hålla luftfuktighet utan att spraya vatten uppifrån.

En halv plastkruka under ett lager med jord.





<<<<<<<<Tack för tipsen :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild