Pricerunner för spindlar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

663
345
Johnexotics:
autofagist skrev:


 

Just nu indexerar jag bara spindlar men jag har byggt platformen med alla kryp i åtanke. Så det är definitivt planen att lägga till mer insekter och annat kul :)


Thepetfactory har rätt så mycket djur :)  om du inte har kollar där 

Medlem i SHF
22
47
autofagist:

Johnexotics skrev:

Thepetfactory har rätt så mycket djur :)  om du inte har kollar där 


Skriver upp den sidan på todo-listan direkt. Tack!


Medlem i SkHF
30
22
johandenver:

Mailade lite med spidershop tidigare idag och det ser ju tyvärr inte ut som det kommer bli bättre inom snar framtid. Min originalorder handlade om utrustning, dvs inte några djur, så det spelar alltså ingen roll ifall man vill köpa djur eller saker.

Lite utdrag från vår konversation:

spidershop> My apologies but we cannot ship outside the UK after Brexit,

jag> Is this permanent or do you have any hope of being able to ship outside UK eventually?

spidershop> Unless there's some major change to the deal between the UK and Eu
spidershop> sadly not, whole thing is the most stupid idea ever to be honest,

Dock verkar det ju som att man fortfarande kan köpa saker via ebay.co.uk ock liknande men det kanske finns speciella förutsättningar för megaföretag som inte småttingar som spidershop kan ta del av.

 

Oavsett så är din webbsida skitbra och jag kommer garanterat använda den framöver :-)


Medlem i SHF
22
47
autofagist:

johandenver skrev:
Mailade lite med spidershop tidigare idag och det ser ju tyvärr inte ut som det kommer bli bättre inom snar framtid. Min originalorder handlade om utrustning, dvs inte några djur, så det spelar alltså ingen roll ifall man vill köpa djur eller saker.


Stort tack för att du klargjorde detta ytterligare!

All information om detta är värdefull för mig, om det visar sig att inga djur kan skickas från UK så kommer jag överväga att kategorisera det landet som en egen kontinent så att man lätt kan filtrera på "Europa utan Storbritannien". Inte så kul att titta på saker man ändå inte kan köpa :)


Medlem i SkHF
30
22
johandenver:
Du kanske redan har dessa i din todo-list men jag tänkte bara tipsa om dom ändå :-)
Har du förresten planer på att kunna sortera på pris bland sökresultaten?

Belgian Tarantula Breeding Team
www.btbt.be/?fbclid=IwAR3f9EU1vHWO0hJzzJJKpdWPVFvujsMZYFwILAbKXAu4OJ9ujvxLUpoJbII

Global Tarantula Market
www.globaltarantulamarket.com/

Wild Tarantulas
wildtarantulas.eu/all-products

Medlem i SHF
22
47
autofagist:

johandenver skrev:
Du kanske redan har dessa i din todo-list men jag tänkte bara tipsa om dom ändå :-)
Har du förresten planer på att kunna sortera på pris bland sökresultaten?

Jag lägger till dem, tack! Vissa shoppar går dock inte att indexera på grund av att de inte strukturerar sin data (se fearnottarantulas.com/ för skräckexempel) på ett enhetligt sätt som jag kan programmera en robot att tolka. Men gör ett tappert försök på alla sidor :)

Försöker hitta en snygg lösning för prissortering. Problemet är att när man anger en sökterm så sorterar jag på sökrelevans för att kompensera för stavfel etc, vilken gör sekundära sorteringar mer komplicerade. Men jag har några idéer jag ska testa!


Medlem i SkHF
30
22
johandenver:
Måste bara säga att funktionen att se vad som är nytt är så fantastiskt bra. Hoppas du lyckas indexera ännu fler av sajterna som finns där ute :-)
Jag håller också med om att det borde finnas en option att exkludera UK från Europa som du själv var inne på.

Medlem i SHF
22
47
autofagist:

johandenver skrev:
Måste bara säga att funktionen att se vad som är nytt är så fantastiskt bra. Hoppas du lyckas indexera ännu fler av sajterna som finns där ute :-)
Jag håller också med om att det borde finnas en option att exkludera UK från Europa som du själv var inne på.


Grymt att du gillar den, då blir det extra kul att utveckla sidan!

Fler sidor kommer väldigt snart! Verkar som att alla europeiska sidorna kommer kunna indexeras förutom www.exo-pet.de/.

 

Ang. prissortering så satt jag och tänkte på detta mycket i helgen och kom fram till att detta måste i princip ske på en arts sida, där jag slipper oroa mig över sök-relevans (dvs informationen om vilken art användaren faktiskt letar efter är redan bestämd och jag slipper sortera på vad jag tror användaren vill hitta i första hand). Tanken är även att jag ska lagra pris-historik och visa grafer över prisutvecklingen för en specifik art (med EUR som styrvaluta och segmenterat på storlek, kön, lokalitet, etc), men har en del kvar att göra där :)

 


Medlem i SkHF
30
22
johandenver:
Coolt :-)

Ja, det låter som en bra väg för sortering av pris. Jag själv har i princip två läge när jag söker. Antingen vill jag bara titta efter intressanta arter och vad som eventuellt dykt upp på senaste tiden så då är startsidan exemplarisk. Eller så letar jag efter en specifik art till bästa pris och då skulle ju ditt förslag funka alldeles utmärkt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild