Är detta kvalster?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
3
iknor:

Hittade ett gäng svarta små krabater i mitt terrarium idag. De är lika små som hoppstjärtar. Någon som vet vad det är?

Det enda som finns (och någonsin har funnits) i terrariet är hoppstjärtar och gråsuggor (och dessa då tydligen).




Medlem i SHF
273
341
Jubari:
Kan säga med 100% att detta är inte ormkvalster ophionyssus natricis. Någon kan säkert nämna vad detta är för krabater.. art specifikt

62
39
Gloster:
Påminner lite lite om kackerlacksbabys. vet inte hur sannolikt det är att de skulle hålla hus i ett terrarium dock. 

9
3
iknor:
Gloster skrev:
Påminner lite lite om kackerlacksbabys. vet inte hur sannolikt det är att de skulle hålla hus i ett terrarium dock. 


Tror inte (och hoppas inte!) att det är det.. verkar inte stämma med de bildgooglingar jag gjort, men finns väl massor av arter iofs...

Tog lite nya bilder också.

62
39
Gloster:

iknor skrev:


Tror inte (och hoppas inte!) att det är det.. verkar inte stämma med de bildgooglingar jag gjort, men finns väl massor av arter iofs...

Tog lite nya bilder också.


nej det där ser absolut inte ut som såna, dom är mer platta. Du kan va lugn.

tyvärr kan jag inte vara till nån hjälp, hoppas nån annan kan. 


213
323
MartinJ:
Det ser verkligen ut som en typ av hoppstjärt, se t.ex. Symphypleona.

5
2
Snakeboy:
det är lungt är inte kvalster det är någon skallbagge och är ofarlig för reptiler:D

9
3
iknor:
MartinJ skrev:
Det ser verkligen ut som en typ av hoppstjärt, se t.ex. Symphypleona.



Sedär ja! Skulle kunna vara en sån baserat på utseende, och jag har faktiskt sett dom hoppa på liknande sätt som de vanliga vita hoppstjärtarna jag har. De kanske följde med när jag la ner en kultur med vita.

102
100
jonnyake:
Ser ut som boklöss, men är osäker. Boklöss är ofarliga :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild